To takie proste!
Przedszkole Samorządowe nr 1
Strona głowna  /  Grupa I Krasnoludki
Grupa I Krasnoludki

Witamy na stronie oddziału I

 

Konsultacje z nauczycielem Agnieszką W.

Telefonicznie – poniedziałek od 8:00 – 13:00

Adres e-mail: krasnoludkips1.myslenice@gmail.com

Kontakt z dyrektorem: ps1myslenice@wp.pl

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: BEZPIECZNE WAKACJE

22.06.2020 – 30.06.2020

 

 

PONIEDZIAŁEK

"BEZPIECZNI W PODRÓŻY" Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat zbliżających się wakacji. Obejrzyjcie ilustracje dotyczące różnych środków transportu. Polecam również obejrzenie krótkiego filmu na kanale YOUTUBE pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

Porozmawiaj z dzieckiem na temat bezpieczeństwa w trakcie podróży. O jakich zasadach należy pamiętać korzystając z różnych środków transportu.

- Zabawa ruchowa „Samochody i samoloty”. Naśladowanie wybranych pojazdów.

 

WTOREK

- Zabawa plastyczna: „Kolorowy balon”. Rodzicu, proszę wydrukuj dziecku szablon balonu z koszem. Zadaniem dziecka będzie wyklejenie kolorową plasteliną balonu i brązową plasteliną kosza.

- Ćwiczenia oddechowe „Balonik” – dmuchanie w balonik, tak, aby nie opadł na podłogę.

 

ŚRODA

Dzisiaj dzień aktywności ruchowej. Zapraszam na fitness dla dzieci. Podaję link do ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc  oraz

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

CZAWRTEK

Na kanale YOUTUBE można znaleźć piosenkę pt.: „BEZPIECZNE WAKACJE” – ZoZi. Porozmawiaj z dzieckiem na temat treści piosenki. Dziecko może wysłuchać ją kilka razy, aby miało możliwość zapamiętać refren piosenki.
- Słuchanie wiersza Agnieszki Karcz„Las” rozmowa o zasadach zachowania się w lesie.
Cisza wszędzie dookoła,
liści szelest do nas woła.
Świergot słychać już w oddali
oraz pracujących drwali.
Spacer w lesie to przygoda,
zewsząd cieszy nas przyroda
Garść borówek zebrał Michał,
koszyk grzybów niesie Krysia.

- Zabawa relaksacyjna „Na leśnej polanie”. Słuchanie dzwięków przyrody.

 

PIĄTEK

Zabawa matematyczna: „Figury geometryczne”. Utrwalanie nazw wybranych figur geometrycznych „KOŁO, KWADRAT, TRÓJKĄT, PROSTOKĄT”.

Rodzicu, przygotuj kilka sztuk w różnych kolorach wymienione figury geometryczne. Układanie pojazdów z szablonów figur geometrycznych.

 

PONIEDZIAŁEK

„BEZPIECZNI NAD WODĄ” Rodzicu, przeczytaj dziecku wiersz Doroty Gellner „Muszelki”. Następnie porozmawiajcie na temat wiersza. Jeśli macie w domu muszelki obejrzyjcie wspólne, niech dziecko opisze ich wygląd.
Muszelki są piękne! Muszelki są różne.
Spiczaste i płaskie, okrągłe, podłużne,
w kropeczki, w kreseczki tęczowe lub nie -
tu śmieje się jedna, tam śmieją się dwie!
Ta z czarnym paseczkiem, ta z kropką świetlistą,
ten, kto je zbudował, był wielkim artystą!

- Porozmawiaj z dzieckiem na temat wakacji nad wodą, w jaki sposób można spędzać czas nad wodą.

- Obejrzyjcie film o bezpieczeństwie nad wodą wpisując w Internecie link: https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

 

WTOREK

„BEZPIECZEŃSTWO W GÓRACH” Rodzicu, pokaż dziecku albumy, książki o górach. Porozmawiaj z dzieckiem jak wyglądają góry – podziel się swoimi wiadomościami podczas oglądania zdjęć.

- Obejrzyjcie film o bezpieczeństwie w górach wpisując w Internecie link: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

- Zabawa plastyczna: „Góry” malowanie gór farbami.

J. Angielski: obejrzyj film o zwierzątkach morskich, o których będziesz się uczyć: https://www.youtube.com/watch?v=Oxw6FoUNeT4

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: ZWIERZĘTA W ZOO

15.06.2020 – 19.06.2020

 

PONIEDZIAŁEK

- Poproś rodzica o włączenie filmu o zwierzętach mieszkających w zoo, który można znaleźć w linku: https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM

Porozmawiajcie na temat zwierząt, które można spotkać w Zoo.

- Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?” – ropoznawanie nazw zwierząt egzotycznych.

- Zabawa ruchowa „Skaczące małpki”

 

WTOREK

- „Król zwierząt – Lew” – praca plastyczna. Razem z rodzicem przygotuj talerz papierowy – jednorazowy oraz farby: żółtą, pomarańczową, czarną i biała. Pomaluj środek talerzyka żółtym kolorem farby, a brzegi na pomarańczowy. Kiedy farba przeschnie nożyczkami po linii prostej potnij brzegi talerzyka, to będzie grzywa naszego lwa. Następnie namaluj mu oczy, nos i usta. Podpowiedź możecie znaleźć wpisując w wyszukiwarce „Lew z talerzyka”.

- Zabawa artykulacyjno-naśladowcza „Naśladujemy dzikie zwierzęta”.

 

ŚRODA

Dzień aktywności ruchowej. „Wycieczka do ZOO” - dzisiaj pracujemy nad prawidłową postawą ciała. Poproś Rodzica o wpisanie w wyszukiwarce poniższego linku: https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

CZWARTEK

- Poproś kogoś dorosłego, aby na kanale YouTube znalazł Ci piosenkę pt „Idziemy do zoo” . Wysłuchaj ją. Powiedz, czy jest wesoła, czy smutna, czy grana jest w tempie wolnym czy szybkim. Słuchaj ją kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać refren.

- Porozmawiaj na temat środowisk, w których żyją zwierzęta mieszkające w ZOO.

 

PIĄTEK

- Zabawa matematyczna: utrwalanie pojęć: lewa – prawa, góra – dół. Doskonalenie przeliczania w dostępnym dla dziecka zakresie. Poproś osobę dorosłą, aby włączyła Ci filmik, który można znaleźć w linku:  https://www.youtube.com/watch?v=5pFSMC9dZVA

Następnie poćwiczcie razem w taki sam sposób. Powodzenia!

- Zabawa ruchowa „Uwaga lew!””

 

J. Angielski: nauka nazw dni tygodnia poprzez piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: Kim będę, gdy dorosnę?

08.06.2020 – 12.06.2020

 

PONIEDZIAŁEK:

Poproś kogoś dorosłego, aby przeczytał Ci wiersz Juliana Tuwima pt. „Kucharka” – znajdziesz go w Internecie, a może w swojej biblioteczce domowej. Odpowiedź na pytania: Co robiła kucharka? Jakie warzywa przygotowała? Jak zachowywały się warzywa? Następnie zastanów się: co robi kucharka, jak jest ubrana, gdzie może pracować?

Zabawa ruchowa – naśladuj czynności kucharki podczas gotowania: jak kroi, szatkuje, miesza, przyprawia, itp.

Poproś dorosłego, aby na białej kartce A4 narysował Ci kontur talerza, lub kubka, następnie wydzieraj paluszkami kawałki papieru kolorowego i naklejaj na talerz/kubek.

 

WTOREK:

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci film pt. „Zawód strażak”. Oglądnij go, a następnie opowiedz komuś dorosłemu, co robi strażak, zastanówcie się wspólnie, czy jego praca jest niebezpieczna.

Zabawa ruchowa „pożar” - poproś rodziców i rodzeństwo, aby pobawili się z Tobą. Wszyscy biegają w rytm dowolnej muzyki, na hasło „pożar”, które wypowiada jedna dorosła osoba (ustalamy wcześniej kto), wszyscy biegną w umówione wcześniej miejsce (np. pod stół, za kanapę…)

Zastanów się wspólnie z dorosłymi nad zasadami bezpieczeństwa podczas palenia ogniska, grilla, na temat zabawy zapałkami, zapalniczką oraz czy wolno dzieciom włączać samemu urządzenia do prądu. Możecie wspólnie zrobić plakat ostrzegawczy na ten temat. 

 

ŚRODA:

Poproś kogoś dorosłego, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Karetka pogotowia” – Śpiewające Brzdące. Posłuchaj ją kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać. Następnie zastanów się z Rodzicami nad zawodami: lekarz, pielęgniarka, ratownik medyczny. Co oni robią, na czym polega ich praca, jak są ubrani? Niech dorosły wyjaśni Ci jak bardzo, szczególnie w dzisiejszych czasach należy być im wdzięcznym za ich pracę i poświęcenie. Może znasz kogoś, kto wykonuje ten zawód? Podziękuj mu, możesz zrobić dla niego laurkę.

Pobaw się z rodzicami / rodzeństwem „w lekarza”

 

PIĄTEK:

Dzisiaj gimnastyka. Zastanów się, jakie znasz zawody związane ze sportem? Następnie poćwicz sam lub z rodzicami i rodzeństwem. Możesz skorzystać z linku https://liblink.pl/XQHCLiAFkc lub za pomocą dostępnych Ci w domu przyrządów: piłka, skakanka, guma, itp. gimnastykuj się, pod nadzorem dorosłego.

 

J. Angielski: nauka piosenki o owocach https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: Święto dzieci.

01.06.2020 – 05.06.2020

 

PONIEDZIAŁEK:

 

Kochane Dzieci! Dzisiaj Wasze Święto! Czas na zabawę i rozpieszczanie!

Życzymy Wam dużo zdrówka i uśmiechu!

Niech się spełniają Wasze marzenia!

 

 

Dzisiaj jest Dzień Dziecka wspólnie z rodzicami i domownikami pobawcie się w to co lubicie, biorąc pod uwagę czas i możliwości innych.

Zabawa dydaktyczna, zagadki dla dzieci: www.zabawydladzieci.com.pl/zagadki

Wspólne robienie lodów – przepis na https://domowejroboty.pl/przepisy/lody

 

WTOREK:

Poszukaj w Internecie i poproś dorosłego o przeczytanie wiersz M. Brykczyńskiego „O prawach dziecka”. Odpowiedź na pytania: Kim jest dziecko? O jakich prawach dzieci jest mowa w wierszu?

Zabawa ruchowa – dzieci słuchają muzyki klasycznej i improwizują ruchem te czynności, z którymi kojarzy im się muzyka. Po wysłuchaniu określają muzykę: szybka, wesoła, itp.

Muzyką malowane – przy powtórnym słuchaniu muzyki klasycznej  dzieci kredkami na kartce rysują dowolne formy, z jakimi kojarzy im się ta muzyka – kropki, linie, fale, itp.

 

ŚRODA:

Dzisiaj gimnastyka. Zestaw ćwiczeń możecie znaleźć w linku:  https://liblink.pl/FR3u8oX10r

 

CZWARTEK

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Wszystkie dzieci nasze są”. Powiedz o czym jest ta piosenka. Słuchaj piosenki kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać.  Dowolny taniec do piosenki – tańcz w rytm muzyki. Weź instrumenty perkusyjne, które masz w domu: grzechotka, tamburyn, dzwoneczki, itp., graj podczas zwrotek, refren śpiewaj.  

 

PIĄTEK:

Zabawy matematyczne dla dzieci. Propozycja zabaw w linku: https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo

 

J.Angielski: nauka nazw owoców https://www.youtube.com/watch?v=9VjqnaFSn9Y

 

Drogie Mamy!

Dziś wielką wdzięczność dzieci czują i z serca Wam dziękują!
Za dane im życie i wychowanie, za Wasze o dziecko staranie.
Za trud, za pracę, za poświęcenie, noce nieprzespane i Wasze zmęczenie.

Kochane Mamy!  W dniu Waszego święta, najpiękniejsze składamy Wam życzenia
z głębi serca płynące, czekające spełnienia.

Niechaj kłopoty znikną, sukcesów przybędzie,
niechaj zdrowie dopisze, a szczęście się przędzie. Wszystko, co piękne i wymarzone,
niech w Waszym życiu będzie spełnione.

Pani Agnieszka i Pani Ela!

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: Kocham mamę.

25.05.2020 – 29.05.2020

 

 

PONIEDZIAŁEK:

Razem z rodzicami pooglądaj album ze zdjęciami. Porozmawiajcie o członkach Waszej rodziny, kto jest kim (mama, tata, ciocia, wujek, babcia, itd.).

Zabawa ruchowa – wspólnie z rodziną pobawcie się w tradycyjne zabawy ze śpiewem : „Mam chusteczkę”, „Chodzi lisek”, „Stary niedźwiedź”.

 

WTOREK:

Dzisiaj Dzień Matki. Poproś osobę dorosłą, aby przeczytała Ci wiersz pt. „Dziś dla Ciebie Mamo..." - Ścisłowski Włodzimierz. Spróbuj nauczyć się jego fragmentu, ile dasz radę.

Dziś dla Ciebie Mamo,
świeci słońce złote,
dla Ciebie na oknie
usiadł barwny motyl.

Dziś dla Ciebie Mamo,
płyną złote chmurki,
a wiatr je układa
w świąteczne laurki.

Dziś dla Ciebie Mamo,
śpiewa ptak na klonie
i dla Ciebie kwiaty
pachną też w wazonie.

Dzisiaj droga Mamo,
masz twarz uśmiechniętą
Niechaj przez rok cały
trwa to Twoje święto!

Poproś, aby ktoś dorosły pomógł Ci wyciąć serduszko, zrób laurkę dla mamy, możesz rysować, naklejać, malować.

 

ŚRODA:

Dzisiaj gimnastyka. Najlepiej byłoby na świeżym powietrzu, w ogrodzie, jeśli go masz. Weź piłki, które masz w domu, wspólnie wymyślajcie ćwiczenia i gimnastykujcie się.

 

 

CZWARTEK:

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Piosenka o sprzątaniu domu”. Odpowiedź na pytanie jakie czynności wykonuje w domu Twoja mama, a jakie tata i inni członkowie rodziny. Zastanów się, jak Ty możesz pomóc mamie. Słuchaj piosenki kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać.

 

PIĄTEK:

Poproś kogoś dorosłego, aby zrobili z Tobą dzisiaj eksperymenty:  http://www.kreatywniewdomu.pl/2015/09/5-eksperymentow-ktore-warto-wykonac-z.html

Miłych doświadczeń!

Język angielski:

– nauka nazw zabawek https://www.youtube.com/watch?v=6Prj5sTNmWE

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: ,,Wiosenna łąka”

18.05.2020– 22.05.2020

 

PONIEDZIAŁEK

  • Rodzicu, włącz dziecku na kanale YouTube - Wędrówki Skrzata Borówki-odc. 3 – Łąka

Pytania kierowane do dzieci : Jakie zwierzęta mieszkają na łące? Jak się nazywają? Co, oprócz zwierząt, zobaczymy na łące? Jakie owady latają nad łąką?

  • Zabawa ruchowa Wiosenna łąka

Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Zadaniem dziecka jest reagować w odpowiedni sposób: gdy rodzic powie konik polny- dziecko skacze, pszczoła lub motyl- fruwa, biedronka-chodzi na czworakach.

 

WTOREK

  • „DBAJ O ZWIERZĘTA!” Temat realizowany w ramach realizacji Programu „Kubusiowi Przyjaciele natury”.  Rodzicu, porozmawiaj z dzieckiem dlaczego należy dbać o zwierzęta, nawet te najmniejsze. W ramach podsumowania wytłumacz dziecku, że zwierzęta, pełnią bardzo ważną rolę i są niezwykle pożyteczne. Stanowią pokarm dla innych zwierząt, pomagają w zapylaniu i rozsiewaniu roślin, a także rozkładają martwą materię.
  • Zabawa plastyczna „Żabka” – metodą orgiami. Rodzicu, przygotuj dziecku po dwa koła w kolorze zielonym w trzech różnych wielkościach. Dwa koła w kolorze białym i dwa mniejsze od białych kółek w kolorze czarnym. Następnie pokaż dziecku, jak powinna wyglądać gotowa żabka wchodząc w poniższy link: https://stylowi.pl/24966923

 

 

ŚRODA

 

Dzień aktywności ruchowej:

Zabawa z elementami chodu i biegu: dziecko maszeruje na palcach, a następnie cichutko i lekko biega w różnym kierunku.

Zabawa wzmacniająca mięśnie ramion Skrzydełka: dziecko naśladuje ruch skrzydeł motyla-unoszą ręce wysoko w górę, poruszając nimi: raz wolno, raz szybko.

Zabawa z elementem równowagi: dziecko przechodzi po rozłożonej  na podłodze taśmie lub sznurku- ścieżce. Starając się zachować równowagę, aby nie podeptać- kwiatów na łące.

Zabawa z elementem czworakowaniaMrówki: dziecko chodzi po pokoju na czworakach.

 

 

CZWARTEK

  • Rodzicu włącz na kanale YouTube piosenkę: Śpiewające Brzdące – „Żabie kroki”

Rozmowa z dzieckiem: O czym była piosenka? Z kim tańczyła żabka? Gdzie żaba wskoczyła?

  • Zabawa przy piosence: tańcz  w dowolny sposób przy piosence.
  • Ćwiczenia artykulacyjne koncert na łące: dzieci powtarzają odgłosy owadów.

Rozpoczyna się koncert na łące. Pierwsze odzywają się pszczoły: bzz, bzz ,bzz. Potem koniki polne: cyk, cyk, cyk. Na końcu ważki: żżż, żżż, żżż.

 

PIĄTEK

  • Zabawa matematyczna „ Motyle” – Rodzicu, przygotuj dziecku obrazki motyli w różnej wielkości i kolorze. Zadaniem dziecka będzie  segregowanie motyli wg określonych kryteriów (wielkość: duże - małe, kolor),  tworzenie zbiorów i przeliczanie. Można wykorzystać np. spinacze, nakrętki, itp.
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa gąsienica, kokon, motyl. Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło: Gąsienica-pełzają po podłodze, Kokon - leżą nieruchomo na podłodze, Motyle- naśladują fruwanie.

 

Język angielski:

– nauka nazw dzikich zwierząt przez piosenkę pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: NA WIEJSKIM PODWÓRKU

11.05.2020 – 15.05.2020

 

PONIEDZIAŁEK

  • Rodzicu, przeczytaj dziecku zagadkę dotyczącą tematu omawianego
    w tym tygodniu: „Jak nazwiemy miejsce, w którym ujrzeć możesz:                                                                                       

    Kury, kaczki, świnki i krowy w oborze?” (wiejskie podwórko).
  • Rodzicu,  w linku poniżej znajduje się film na temat wiejskich zwierząt. Porozmawiaj z dzieckiem na temat obejrzanego filmu. Poproś go, aby powtórzyło nazwy wiejskich zwierząt.                                                                                                                                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
  • Zabawa ruchowa „Koniki” – dziecko naśladuje ruchy konia, stuka kopytami i kląska językiem.

WTOREK

ŚRODA

  • Dzień aktywności ruchowej. Rodzicu wejdź w poniższy link i poćwicz razem z dzieckiem.                                                        https://www.youtube.com/watch?v=ZvvewNwtu_c

CZWARTEK

  • „Zwierzęta i ich dzieci” – prezentacja zdjęć dorosłych zwierząt hodowlanych i ich potomstwa, poznanie nazw młodych zwierząt  (załącznik na mailu grupowym). Rozwijanie słownictwa – nazwy zwierząt : osobniki dorosłe i potomstwo.
  • Rodzicu posłuchaj z dzieckiem piosenki „Koniki” i pomóż mu się jej nauczyć. Link do piosenki poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

Noga goni nogę, (Dziecko porusza się po obwodzie koła krokiem dostawnym).

Biegają koniki,

Stukają kopytka

W rytm muzyki. (2x)

Jedna noga tupie: tup, tup, tup.  (Dziecko zatrzymuje się i tupie jedną nogą)

Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk.   (tupie drugą nogą)

Konik skacze sobie: hop, hop, hop.    (podskakuje)

Koniku w drogę! Wioooooooooooo!   

PIĄTEK

  • Rodzicu posłuchaj z dzieckiem odgłosów zwierząt wiejskich (link poniżej). Poproś dziecko, aby  rozpoznało nazwę danego zwierzęta i naśladowało wydawane przez nie dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

  • Zabawa matematyczna „ „Bajkowa krowa” – wydrukuj dziecku szablon krowy, następnie przyklej na nim kilka plastelinowych łat. Poproś dziecko, aby je przeliczyło.  Odklej „łaty” i powtórz zabawę umieszczając inną liczbę łat.

 

Język angielski: Słuchanie piosenki Old McDonal had a farm – piosenka o zwierzętach domowych https://kiddoland.pl/mapeciaki/piosenka-dla-dzieci-pan-macdonald-farme-mial

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: POLSKA MÓJ DOM

04.05.2020 – 08.05.2020

 

 

PONIEDZIAŁEK

 

  • Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem  o miejscowości, w której mieszkacie. Zapytaj dziecko o  nazwę miejscowości, w której mieszka, przypomnij mu jeśli nie pamięta. Pokaż ilustracje       z miejscami charakterystycznymi dla Waszej miejscowości. Poproś o opisanie  budowli i zabytków.
  • Zabawa ruchowa „Góry – morze”. Na hasło „Góry” – dziecko naśladuje chodzenie po górach (ciężkie i powolne). Na hasło „Morze” – dziecko naśladuje pływanie.

 

WTOREK

 

  • Rodzicu pokaż dziecku herb Myślenic, omów wygląd i znaczenie jego elementów.
  • Zabawa ruchowo- naśladowcza „Drwalale”
  • Zabawa plastyczna „Herb Myślenic”. Malowanie farbami herbu Myślenic.

 

ŚRODA

 

Dzień aktywności ruchowej – propozycje zabaw ruchowych z woreczkiem w linku poniżej:

http://pm11.pruszkow.pl/zajecia/gimnastyka-smyka/

 

 

CZWARTEK

 

Posłuchaj z dzieckiem piosenki „Jestem Polakiem” i pomóż mu się jej nauczyć. Podkład muzyczny można znaleźć wpisując poniższy link:

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem. Dziewczynką fajną i chłopakiem.
Kochamy Polskę z całych sił. Chcemy byś również kochał ją i tyI ty.

Ciuchcia na dworcu czeka. Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko, przygód wiele na pewno w drodze spotka nas.

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem...

Pierwsze jest Zakopane, miejsce wspaniałe, gdzie góry i górale są.

Kraków to miasto stare, w nim piękny Wawel. Obok Wawelu mieszkał smok.

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem...

 

Teraz to już Warszawa. To ważna sprawa, bo tu stolica Polski jest.
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek i wiele innych, pięknych miejsc.

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem...

Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach pierników kusi mocno nas.
Podróż skończymy w Gdański. Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat.

Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem…


 

PIĄTEK

 

Proszę, pokaż dziecku różnego rodzaju domy – zwróćcie  uwagę na ich wielkość, kształt, kolor, charakterystyczne cechy konstrukcjistosowanie określeń: mały – duży, wysoki – niski.

„Budujemy dom” – utrwalenie nazw figur geometrycznych podczas składania obrazka domu.

 

Język angielski:

Utrwalanie nazw zwierząt domowych - gra pamięciowa - link https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: MALI  EKOLODZY

27.04.2020 – 30.04.2020              

 

 

PONIEDZIAŁEK

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o tym, że człowiek jest częścią natury co oznacza, że ma na nią wpływ. Przeczytaj dziecku wiadomość od „Natury”. Następnie zapytaj, dlaczego natura źle się czuje.

Halo! Tu Natura, słyszycie mnie? To dobrze. Nadaję do Was tę krótką wiadomośc?, ponieważ nie jest ze mną dobrze. Nie czuje się najlepiej. Zanieczyszczone powietrze przez dymy z kominów fabryk, domów oraz samochodów nie wpływają na moją kondycję dobrze. Ciągle chce mi się kaszlec? i boli mnie głowa. Woda w rzekach jest brudna, aby miec? co pic?, trzeba ją oczyszczac?. Zanieczyszczone jeziora, morza i oceany nie są bezpiecznym domem dla zwierząt. A Ziemia pełna jest śmieci, które rozkładają się setki tysięcy lat i wkrótce mogą przesłonic? tak piękne widoki jak lasy, pagórki i łąki. Ale jeszcze nie wszystko stracone, dlatego proszę Was o pomoc!

Wytłumacz dziecku, że każdy z  nas może być Eko i mieć dobry wpływ na naturę. Wystarczy stosować się do kilku zasad w codziennym życiu. Omów z dzieckiem te zasady wykonując kartę pracy nr 13, którą można znaleźć w linku poniżej: file:///C:/Users/PW/AppData/Local/Temp/Kubusiowi_Przyjaciele_Natury_2019_SCENARIUSZ_6_PRZEDSZKOLA.pdf

 

WTOREK:

 

Rodzicu, porozmawiaj z dzieckiem o tym, jak sprawić, żeby śmieci było mniej oraz o  powtórnym wykorzystaniu śmieci. Zwróć uwagę, jak segregować śmieci (zastosowana metoda dydaktyczna: programowanie). Pomoc dydaktyczną można znaleźć w linku poniżej:

file:///C:/Users/PW/AppData/Local/Temp/Kubusiowi_Przyjaciele_Natury_2019_SCENARIUSZ_5_PRZEDSZKOLA-1.pdf

Wykonaj z dzieckiem pracę plastyczną "Grzechotka - drugie życie butelki" - Do środka butelki wsypujemy kaszę, zakręcamy butelkę i ozdabiamy – farbami, papierem kolorowym.

 

ŚRODA:

 

Dzień aktywności ruchowej z wykorzystaniem butelek po wodzie. Przykłady ćwiczeń:

Przekładanie butelki z ręki do ręki,  z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem. stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach.

Podrzuty butelkiw górę i chwyt oburącz, jednorącz lub dowolnie.

Butelkowe kręgleturlając z wyznaczonej linii  piłką zbijamy butelki i przeliczamy.

Skoki pajacyków – klocki  ustawione w rzędzie z przerwą ca 1 m; butelka na końcu. Dzieci przeskakują klocki  rozkrokiem, gdy dotrą do butelki zabierają i biegną na początek.

Wałkowanie ciasta dziecko w pozycji leżącej na brzuchu wyciąga ręce z butelką daleko w przód i wraca do klatki piersiowej, pilnując, aby butelka dotykała cały czas podłoża.

Masaż w parach – każde dziecko masuje butelką plecy osoby siedzącej  przed nim.

 

CZWARTEK

 

Posłuchaj z dzieckiem piosenki „Świat w naszych rękach” i pomóż mu się jej nauczyć. Podkład muzyczny można znaleźć wpisując poniższy link:                     https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Ci co lubią segregację. Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki. Lecą papier, szkło, plastiki


Ref. Cały świat jest w naszych rękach. Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat. Chociaż masz niewiele lat. X2

 

A recykling trudne słowo. Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś. Papier, plastik albo szkło.

 

Więc dorośli oraz dzieci. Posłuchajcie Sprawą śmieci,

trzeba zająć się dziś. Żeby jutro dobrze żyć.

 

Zabawa w echo rytmiczne - wyklaszcz  krótki rytm poproś i dziecko, aby go wystukało za pomocą drewnianych klocków, przedmiotów lub uderzając dłonią o stół.

 

Język angielski: nauka nazw zwierząt za pomocą https://www.youtube.com/watch?v=EzPAhX1vExQ

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: KOLOROWE WITAMINY

20.04.2020 – 24.04.2020

 

 

PONIEDZIAŁEK

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat sposobów dbania o zdrowie.        

Wytłumacz dziecku, że dbanie o siebie, to znaczy aktywnie spędzać czas i ruszać się, jeść dużo warzyw i owoców, ponieważ zawierają cenne witaminy i składniki mineralne, pomagające nam dobrze się rozwijać. To też odpowiednie nawodnienie i sen, który pozwala nam na regenerację.

W ramach Programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury” w linku poniżej można znaleźć pomoc dydaktyczną nr 4: przykłady produktów - do pocięcia przed zabawą.

file:///C:/Users/PW/AppData/Local/Temp/Kubusiowi_Przyjaciele_Natury_2019_SCENARIUSZ_3_PRZEDSZKOLA.pdf

 

WTOREK

Wykonaj z dzieckiem pracę plastyczną z masy solnej – „Ulubione warzywa i owoce”.

Przepis na masę solną: 1 szklanka mąki; 1 szklanka soli; ok. 0,5 szklanki ciepłej wody.  Mąkę z solą mieszamy i pomału dolewamy wodę. Ugniatamy do utworzenia jednolitej masy. Następnie dziecko może formować owoce i warzywa, np. jabłko, banana, marchewkę, ogórka, itp. Kiedy formy już wyschną można pomalować je farbami.

 

ŚRODA

Dzień aktywności ruchowej. W tym tygodniu zapraszam do ćwiczeń z Kubusiem. Link poniżej:

https://kubus.pl/cwicz/kubus-gimnastyk/

https://kubus.pl/cwicz/kubus-tancerz/

https://kubus.pl/cwicz/kubus-balet/

 

CZWARTEK 

 

Posłuchaj z dzieckiem piosenki „Witaminki” i pomóż mu się jej nauczyć. Podkład muzyczny można znaleźć wpisując poniższy link:         https://www.youtube.com/watch?v=KVdIIKtm3Gg

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina.  Słaby, mizerny, ponura mina,                              
A inni chłopcy silni jak słonie. Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?  Bo to głuptasek i witamin nie je!   

                       

Ref.

Witaminki, witaminki, dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki 2 x

 

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka, gruszka, pietruszka i kalarepka.
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny, to wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba, musi owoce jeść i warzywa!


PIĄTEK

 

Zabawa matematyczna „Szaszłyk owocowy”. Przygotuj dziecku 4 rodzaje owoców.     

Dziecko podaje nazwy owoców, ich kolor, a następnie powtarza podany rytm i przelicza owoce  w dostępnym zakresie (np. przelicza w podanym rytmie tylko gruszki lub tylko jabłka, itd.).

Ułóż dziecku rytm np.: jabłko – gruszka – jabłko - gruszka…itp. Potem wprowadź utrudnienie, np. jabłko – winogrono – gruszka – jabłko – winogrono – gruszka… Zabawę powtórz kilka razy.

 

W ramach Programu Kubusiowi Przyjaciele Natury (Dbaj o siebie - jedz owoce i warzywa) proponuję wykonać szaszłyk owocowy z tych owoców – jako dzienna porcja warzyw i owoców. Zwróć uwagę dziecku, dlaczego należy umyć ręce i owoce przed przygotowaniem przekąski.

 

Język angielski:

Zabawy z piosenką „Finger Family" -  https://www.youtube.com/watch?v=6xPnxveCTs4

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: DZIEŃ I NOC

14.04.2020 – 17.04.2020

 

 

WTOREK

Rodzicu. Porozmawiaj z dzieckiem na temat cech dnia i nocy. Zwróć uwagę na czynności, które wykonujemy w różnych określonych porach dnia.

Wykonaj z dzieckiem pracę plastyczną „Niebo nocą”.

Przygotuj dziecku białą  kartkę z bloku, granatową i żółtą farbę oraz pieczątkę gwiazdkę, wyciętą z ziemniaka. Dziecko maluje całą kartkę na granatowy kolor. Gdy praca trochę podeschnie to dziecko macza gwiazdkę w żółtej farbie i odbija na granatowym tle.

 

ŚRODA

Dzień aktywności ruchowej – ćwiczenia ogólnorozwojowe.

https://www.youtube.com/watch?v=iYvEueNmYns

 

CZWARTEK

Posłuchaj z dzieckiem piosenki pt. „Piosenka o dniu i nocy”  i pomóż mu się jej  nauczyć: podkład muzyczny można znaleźć wpisując poniższy link: https://www.youtube.com/watch?v=CB7Vks0iT1s

Zza horyzontu, jak spod kołderki, o świcie słońce się pokazało.

I promykami złocistymi mieszkańców ziemi przywitało.

 

Ref. Nowy dzień, niesie nowe niespodzianki,

nowy dzień, poznam nowe koleżanki.

Nowy dzień, nowe bajki i zabawy,

nowy dzień, dla nas zawsze jest ciekawy.

 

Gdy przyjdzie wieczór słońce się schowa, by z drugiej strony ziemi zaświecić.

Księżyc z gwiazdami się pojawi, pomoże mamom uśpić dzieci.

 

Ref. Ciemna noc bardzo lubi zasypianki,

ciemna noc kryje w sobie niespodzianki.

Ciemna noc piękna bajka na dobranoc,

miłych snów życzą zawsze tata z mamą.

           

PIĄTEK

Zabawa matematyczna „Układamy rytmy”. Przygotuj dziecku liczmany, np. obrazki przedstawiające gwiazdki, księżyce, słoneczka (lub kolorowe zakrętki, kubki, klocki, itp.). Poproś dziecko, aby obserwowało, jak układasz rytm, (kropki oznaczają, że trzeba kontynuować regularność). Następnie dziecko odczytuje i kontynuuje rytm. Przykłady rytmów:

księżyc – gwiazdka – księżyc – gwiazdka – księżyc -  …….

słońce – księżyc – słońce – księżyc – słońce -   ……………

Jeśli dziecko poradzi sobie z tym zadaniem, można rytm utrudnić, np.:

gwiazda – gwiazda – księżyc- gwiazda – gwiazda – księżyc -……. itp.

 

Zabawa słowna „Przeciwieństwa”. Rodzic mówi pierwsze słowo, a dziecko dopowiada drugie o znaczeniu przeciwnym, np.: jasno – ciemno, głośno – cicho, czarny – biały, góra – dół, długi – krótki.

 

Język angielski:

Utrwalenie nazw członków rodziny poprzez piosenkę „Finger Family" https://www.youtube.com/watch?v=6xPnxveCTs4

 

 

 

Wesołych, pełnych nadziei i wiary świąt Wielkiej Nocy,

spędzonych wśród srebrnych bazi i kochającej rodziny,

przy wspólnym stole oraz mokrego smigusa- dyngusa


Życzy Pani Agnieszka

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 3- letnich

Temat tygodnia: WESOŁE PISANKI

06.04.2020 – 10.04.2020

 

PONIEDZIAŁEK

 

Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz Doroty Gellner „Pisanki”:

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-22