To takie proste!
Przedszkole Samorządowe nr 1
Strona głowna  /  Grupa III Kangurki
Grupa III Kangurki

Witamy na stronie oddziału III

 

 

Konsultacje  z nauczycielami:

Telefoniczne -   Małgorzata F. czwartek 7.30-15.00

                        Agnieszka Ć. wtorek 9:00 – 12:00

Adres e-mail: ps1kangurki@wp.pl

Kontakt z dyrektorem: ps1myslenice@wp.pl

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 5- letnich

22.06.2020 – 26.06.2020

 

Temat tygodnia: Do widzenia przedszkole

Cele: rozumienie wartości przyjaźni i koleżeństwa, okazywanie uczuć względem taty, rozumienie potrzeby odpoczynku

 

PONIEDZIAŁEK „Nasze wspomnienia”

Zabawa słowna „Wspominamy” - rodzic rozpoczyna zdanie: W przedszkolu lubiłam/lubiłem…, W przedszkolu czułam/czułem się…, w przedszkolu bawiłam/bawiłem się… - dziecko dokańcza je.

Karty pracy nr 4, ćw. 29 – opowiedz, co dzieje się na obrazku, dokończ kolorowanie, zwróć uwagę na rytmy; zadanie dodatkowe: uzupełnij znaki na planszy do gry zgodnie z wzorem.

Łańcuszek z głoskami”- rodzic wymyśla jedno słowo, np. rok, a dziecko wyodrębnia ostatnią głoskę oraz wymyśla słowo zaczynające się na tą głoskę.

Grafomotoryka, str. 55 – dokończ szlaczki.

 

WTOREK „Dzień ojca”

Wysłuchaj wiersza „Prośba do taty”

Mój kochany tato, idzie ciepłe lato,

zabierz mnie na grzyby, a później na ryby.

Jeśli coś złowimy, to grilla urządzimy,

grzyby w koszyk pozbieramy i zaniesiemy do mamy.

Ona pyszny sos przyrządzi i kto posprząta rozsądzi.

Jak wszystko to skończymy, to się wesoło pobawimy.

Powiedz: O co prosiło dziecko tatę?, Co ty lubisz robić ze swoim tatą?, Czy pomagasz mu w różnych pracach?, W jakich?, W co lubisz bawić się z tatą?

Karty pracy nr 4, ćw. 31 - dolep brakujące części obrazka, opowiedz, co przedstawiają rysunki, nalep słońce przy obrazku, na którym dzieci zachowują się właściwie. Pokoloruj obrazki przedstawiające to, co jest miękkie.

Z wycinanki – wykonaj pudełko dla taty, ozdób je dowolnie; włóż do niego jakieś skarby dla taty ?

 

ŚRODA „Co zabierzemy?”

Rozwiązywanie zagadek „Co zabieramy na wakacje?”

  • Każdy uczeń go posiada, zeszyt do niego wkłada.

Także w górach, albo w lesie,

Na swych plecach z chęcią niesie. (plecak)

  • Pokonuje morskie fale, silnik niepotrzebny wcale.

Łódka z żaglem jest to taka.

Bardzo piękna, zgadnij, jaka? (żaglówka)

  • To są buty specjalne, na specjalne drogi.

Na wiosenne deszczyki i wiosenne roztopy.

Nie są to trzewiki, nie są to bambosze,

To są niezawodne, gumowe …(kalosze)

  • Choć ma igłę, to nie szyje, choć ma szybę - nie szybuje,

Choć ma wskazówki, to nie godzinę, ale drogę nam wskazuje. (kompas)

  • Domek z materiału, łatwo go zbudować,

Trochę linek, śledzi… - już można się chować. (namiot)

Co schowamy do plecaka”- rodzic przygotowuje plecak i osiem różnych przedmiotów (latarka, okulary, wiaderko, łopatka…). Dziecko podaje nazwy przedmiotów, liczy je, potem zamyka oczy. Rodzic chowa jeden przedmiot do plecaka, a dziecko podaje nazwę przedmiotu, którego brakuje, itd.

Karty pracy nr 4, ćw. 30 – przelicz elementy określonej kategorii, narysuj właściwą liczbę kresek; zadanie dodatkowe - narysuj znaki zgodnie z kodem.

Z wycinanki - praca plastyczna „Letnia kolorowanka”- pokoloruj dowolnie wakacyjny obrazek.

 

CZWARTEK „Do widzenia przedszkole”

Wysłuchaj piosenki „Do widzenia przedszkole”: https://www.youtube.com/watch?v=L8g7oeL3QKY

Zabawy rytmiczne do piosenki – a) podczas słuchania piosenki „chodź” palcami dłoni po swoich udach, przy refrenie złącz dłonie i klaszcz jedynie palcami; b) wyklaskaj rytm piosenki z jednoczesnym mówieniem fragmentu tekstu; c) powtórz tekst szeptem, głośno, spróbuj teraz zaśpiewać.

Karty pracy nr 4,

w. 32 – spróbuj odczytać zdania, w pustych miejscach umieść właściwe naklejki; w każdym pudełku dorysuj tyle kółek, żeby wszędzie było ich po 6.

Wielka Księga, str.86 – znajdź elementy niepasujące do obrazka, nalep przy każdym z nich słoneczko.

 

PIĄTEK

Kochane Kangurki! Wasze panie z grupy - Małgosia, Agnieszka i Halinka, przesyłają Wam serdeczne uściski i najlepsze życzenia:

Bądźcie zdrowi!

 

Religia:

Drodzy Państwo, Kochane Dzieciaczki! 
Dobiegł końca ten " dziwny" rok szkolny. Bardzo dziękuję Wam Szanowni Państwo Rodzice i Wam Wspaniałe Aniołki za współpracę. Życzę udanego, zdrowego, pełnego spokoju i radości wakacyjnego odpoczynku.
Proszę, abyście dokończyli malowanki w swoich zeszycikach.
Pmiętajcie, Jezus jest naszym największym Przyjacielem. Nie zapominajcie w wolnych chwilach o Nim!. On jest w naszych kościołach, ale również pragnie być w Waszych serduszkach. Wiecie, co należy robić: chodzić w niedzielę na Mszę Św.  i modlić się rano i wieczorem. Wiem, że potraficie pięknie mówić Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo i Aniele Boży. Jeśli ktoś ma z tym problem proszę, aby chociaż rano i wieczorem się przeżegnał.
Moje Skarbeczki, serdecznie pozdrawiam Was i Wasze Rodziny, ślę tysiąc buuuuziaków.
Wasza Pani Ela!

Kochani,  proponuję Wam do obejrzenia film o Panu Jezusie. Mam nadzieję, że obejrzycie go z najbliższymi. Pa, pa.

https://www.youtube.com/watch?v=sFlw4oMMTX0&feature=youtu.be

 

J. Angielski:

24.06 – obejrzyj film o zwierzątkach morskich, o których będziesz się uczyć: https://www.youtube.com/watch?v=Oxw6FoUNeT4

26.06 –  naucz się nazw zwierząt morskich: https://www.youtube.com/watch?v=Oxw6FoUNeT4

 

 

Propozycje dodatkowych zabaw i ćwiczeń

dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

22.06.2020 – 26.06.2020

 

1. Kontynuujemy ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia fleksyjne, ćwiczenia w przeliczaniu elementów zbiorów.

2. Kontynuujemy także utrwalanie nazw i cech pór roku, wskazujemy różnice – możemy skorzystać z obrazków pór roku (np. na stronie: pl.pinterst.com) lub z rodzinnych zdjęć wykonanych w różnym okresie roku. Wskazujemy elementy ilustracji, nazywamy je, wskazujemy różnice (np. w wyglądzie drzew, w założonych ubraniach). Przygotowujemy kolorowe etykiety z napisami: WIOSNA (w zieleni), LATO (żółty), JESIEŃ (czerwony), ZIMA (jasnoniebieski). Po „przegadaniu” obrazków/zdjęć, dopasowujemy je do etykiet.

3. Układamy przed dzieckiem zdjęcia i prace plastyczne z czasu chodzenia do przedszkola – rozmawiamy (wspominamy), wskazujemy osoby na zdjęciach i elementy otoczenia, nazywamy je, zapamiętujemy, przypominamy treści programowe.

4. Z racji Dnia Ojca (23.06) mama uczy dziecko krótkiej, rytmicznej piosenki ;-) https://www.youtube.com/watch?v=nm8hEaDMfSk

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO DLA TATUSIÓW!!

5. „Co chowamy do plecaka?” – bawimy się w sposób opisany w ćwiczeniach dla grupy lub, po obejrzeniu z dzieckiem przedmiotów i ukryciu ich w plecaku, dziecko rozpoznaje je tylko po dotyku. Po wyjęciu przedmiotu dziecko nazywa go i dzieli jego nazwę na sylaby.

 

Ćwiczenia logopedyczne:

Zabawa słowna 
http://pisupisu.pl/2/slowne-zabawy/slowa-na-literke

Słuchanie ze zrozumieniem i układanie historyjki obrazkowej

https://view.genial.ly/5ee667c40d7bd20d89ff2d75/interactive-image-interactive-image

 

 

 

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 5 - letnich

15.06.2020 – 19.06.2020

Temat tygodnia: „Wakacje tuż, tuż”

 

Cele: Zapoznanie z turystycznymi i krajobrazowymi regionami Polski, rozwijanie zainteresowania nimi. Rozumienie potrzeby odpoczynku oraz wdrażanie do bezpiecznych zachowań podczas wakacji.

 

PONIEDZIAŁEK „W górach”

Rozwińcie mapę Polski lub odszukajcie jej na stronach internetowych. Wskaż góry, spróbuj nazwać kilka z ich pasm (Karpaty, Tatry, Beskidy, Bieszczady …) – poproś o pomoc rodzica.

Wysłuchaj krótkiego wiersza J. Porazińskiej „Góry, nasze góry”:

Góry, nasze góry!

Hale nasze, hale!

Kto was zna tak dobrze,

jako my, górale!

Góry nasze, góry!

Wy, wysokie szczyty!

Kto was przewędrował?

Góral rodowity.

Spróbuj odgadnąć lub wyjaśnić co oznaczają słowa: hale, górale, szczyty, przewędrować, góral rodowity. Powtórz z rodzicem słowa wiersza, postaraj się go zapamiętać. Wypowiedz jego tekst głośno, potem ciszej i na końcu szeptem.

Odpowiedz na pytania: Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach?, W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można tam robić? Jakie zwierzęta można spotkać podczas górskich wędrówek?, Którędy poruszamy się w górach?, Jak powinniśmy się tam zachowywać?, Jak się przygotować i co zabrać ze sobą na górski szlak?

Karta pracy 4, ćw. 21 – wytnij elementy historyjki obrazkowej, opowiedz, co dzieje się na każdym obrazku, ułóż je w odpowiedniej kolejności.

 

WTOREK „Nad jeziorem”

Obejrzyj film, z którego dowiesz się czym jest jezioro i ekosystem, jakie zwierzęta żyją w jeziorze: https://www.youtube.com/watch?v=hxrDjKbuoD4

Rozwińcie mapę Polski. Z pomocą rodziców znajdziesz miejsca, w których występują jeziora.

Rozwiąż zagadki:

  • Któż to mieszka w jeziorze: mała, albo duża,

Ma ogonek, płetwy, nie chce się wynurzać? (ryba)

  • Cztery płaskie łapki, zielony mundurek,

Mówi „Re, Re, kum, kum…”, na muchy poluje. (żaba)

  • Nosi dom na plecach, chociaż jest malutki,

Ma rogi na głowie, chociaż są króciutkie.

Jak się w muszli schowa, będzie miał sen błogi,

Jak chcesz go zawołać – daj sera w pierogi! (ślimak)

  • Ma pancerz, choć to nie rycerz.

Ma szczypce, choć to nie kowal.

Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)

Narysuj rozwiązania zagadek. Podziel wyrazy – rozwiązania - na sylaby i głoski. Pod każdym obrazkiem narysuj tyle kółek, ile głosek słyszysz w nazwie.

Karta pracy 4, ćw. 22 – naklej nalepki w odpowiednich miejscach. Zadanie dodatkowe – wyszukaj i pokoloruj figury, z których Pak zbudował łódkę.

 

ŚRODA „Nad morzem”

Wskaż na mapie Polski Morze Bałtyckie. Wysłuchaj piosenki o morzu, obserwuj ruchy i naśladuj je, staraj się śpiewać i pokazywać samodzielnie: https://www.youtube.com/watch?v=gsm9znBUjZc

Zeszyt grafomotoryczny, ćw. 51 – dorysuj brakujące elementy statków, pokoloruj obrazki.

Ciekawostka: Czy wiesz, kim jest żeglarz? Czy słyszałeś, jak żeglarze śpiewają szanty? SZANTA – to bardzo stara pieśń towarzysząca pracy żeglarzy. Inne szanty, dawno temu, były śpiewane w trakcie rwania kotwicy, inne podczas wciągania żagli krótkimi szarpnięciami lin, inne podczas pracy przy pompach lub podczas załadunku towarów. Dlatego wyróżniało się, np. szanty kotwiczne i pompowe. Długość pieśni zależała od długości wykonywanej pracy. Posłuchaj szanty „Bum, cyk, cyk”: https://www.youtube.com/watch?v=bDbeRbFdDE8&list=PL5i2Cht6_QjCJv4xGg_hJrjKEyN5kfCtZ

Karty pracy 4, Ćw. 23 – odczytaj cyfry, pokoloruj odpowiednią liczbę elementów. Zadanie dodatkowe - dorysuj brakujące części obrazków.

 

CZWARTEK „Na podwórku”

Wysłuchaj rymowanki, postaraj się powtórzyć jej tekst:

Podwórko to miejsce, które znamy,

podwórko to miejsce, które kochamy.

Ale pamiętać musi każde z na,

żeby bezpiecznie tam spędzać czas.

Odpowiedz: Jakie niebezpieczeństwa zagrażają nam na podwórku?, Co należy robić, żeby nic złego na podwórku się nie stało?, Jakie są twoje ulubione zabawy podwórkowe?

Wysłuchaj wiersza J. Koczanowskiej Nie wolno!”

 

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,

kto to jest znajomy, a kto obcym jest.

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,

ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

 

Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,

że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków

lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

Odpowiedz na pytania: Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?, Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując słodycze, zabawkę, albo pobawienie się z pieskiem?, Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?, Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi?

Rodzic wyjaśnia, że są osoby, które krzywdzą dzieci, mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom lub znajomym dorosłym.

 

PIĄTEK „Ćwiczymy nasze ręce”

Zapraszamy na Gimnastykę rączek: https://www.youtube.com/watch?v=cdLltUIgcr4

Karty pracy 4, ćw. 24 - wskaż na obrazku elementy niepasujące i otocz je pętlami. Zadanie dodatkowe – pokoloruj na zielono właściwą kostkę domina.

Grafomotoryka, str. 52 - narysuj w ramce swoje wymarzone wakacje, odczytaj kod i ozdób nim całą ramkę obrazka.

 

J. Angielski: 

17. 06. – nauka nazw dni tygodnia poprzez piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

19.06. – poćwicz nazwy dni tygodnia poprzez grę https://www.eslgamesplus.com/days-of-the-week-esl-vocabulary-game/

 

Religia:

Witajcie Drodzy Rodzice, kochane dzieciaczki!

W tym tygodniu proszę, abyście pokolorowali stonę 113, oczywiście te rysunki, które sprawią radość Panu Jezusowi. On bardzo nas kocha. Pamiętacie z naszych spotkań, że szczególnie kocha dzieci. Ogrzewa Was swoim Sercem i pragnie byście i Wy Go pokochali oraz się z Nim zaprzyjaźnili. W tym miesiącu modlimy się litanią do Serca Pana Jezusa. Jeśli ktoś z dorosłych może ją znaleźć i pomodlić się z Wami, Pan Jezus będzie bardzo szczęśliwy.
Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie i przesyłam link do piosenek, które możecie śpiew. Pa, pa!

https://www.youtube.com/watch?v=0lpm41s6WXc

 

 

Propozycje dodatkowych zabaw i ćwiczeń

dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

15.06.2020 – 19.06.2020

 

1. Kontynuujemy ćwiczenia w czytaniu i ćwiczenia fleksyjne.

2. „Zabawy z mapą Polski” – ćwiczymy percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową – potrzebna będzie mapa Polski oraz kontur mapy Polski z zaznaczonymi rzekami (mieliśmy taki na początku maja), a także etykiety z napisami. Kilkakrotnie wodzimy palcem wskazującym wzdłuż granic Polski i wzdłuż rzek („od gór do morza”), jednocześnie nazywamy: mapa, Polska, granice, rzeka, góry, morze… Rodzic umieszcza napisy w odpowiednich miejscach na mapie (np.: WISŁA, TATRY, KRAKÓW i in.), czytamy je wspólnie. Można rozciąć taki sam napis na sylaby lub litery, dziecko ułoży wyraz wg wzoru. Jeśli dziecko odwiedziło określone miejsca w Polsce, wówczas odwołujemy się do zdjęć i pamiątek.

3. Ćwiczymy koordynację wzrokowo – ruchową – rysujemy po śladzie: łódki, góry, morskie fale (karty pracy w skrzynce mailowej).

4. „Jaki smak ma woda w morzu?” – doświadczenie. Dziecko samodzielnie wykonuje prostą mieszaninę z soli i wody, następnie wypija mały łyk i określa jej smak.

5. Zapamiętujemy słowa wiersza J. Porazińskiej „Góry, nasze góry”, próbujemy rozwiązać zagadki o zwierzątkach z jeziora i rysować samodzielnie lub wg wzoru (w ćwiczeniach dla grupy na poniedziałek i wtorek).

6. Wskazujemy na mapie Polski Morze Bałtyckie. Słuchamy piosenki o morzu, obserwujemy ruchy i naśladujemy je: https://www.youtube.com/watch?v=gsm9znBUjZc

 

Ćwiczenia logopedyczne:

Gra logopedyczna dla dzieci pt."Sylaby"
https://wordwall.net/pl/resource/2889713
 

 Gra logopedyczna:
https://wordwall.net/pl/resource/2961744

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 5- letnich

08.06.2020 – 12.06.2020

 

Temat tygodnia: „Kolory lata”

Cel główny: Poznanie cech charakterystycznych dla nadchodzącej nowej pory roku - lato.

 

 

PONIEDZIAŁEK „Nadchodzi lato”

 

Odczytaj dziecku wiersz D. Gellnerowej

Portret lata”

Oto lato na obrazku - grzywka z trawy, kapcie z piasku.

Złote uszy, złote szelki, no i oczy jak muszelki.

To jest właśnie portret lata. Nad portretem motyl lata,

a na ramie, jak to latem, wciąż rozkwita kwiat za kwiatem.

Zadaj dziecku pytania do treści wiersza: Jak wyglądało lato z wiersza?, W co było ubrane?, Jak wygląda rama portretu lata?, Co lata nad portretem?

 

Zabawa „Rysowanie pod dyktando”- rodzic czyta ponownie treść wiersza, a dziecko rysuje wierny obraz lata. Dziecko może nauczyć się wiersza na pamięć.

 

Karta Pracy 4, ćw. 25 – uzupełnij brakujące elementy zgodnie z podanym rytmem; odszukaj drogę ptaszka do gniazda.

„W krainie kolorów lata” – rozwiąż zagadki

  • w jakim kolorze mają butki krasnoludki? (czerwony)
  • powiedz, w jakim kolorze są: gorące słońce i piasek nad morzem? (żółty)
  • w tym kolorze jest niebo i morze (niebieski)
  • tego koloru szukaj na łące, ma go i trawa i żabki skaczące (zielony)
  • taki kolor ma marchewka i pomarańcza (pomarańczowy)
  • jakim kolorem, pytam wszystkich, maluje się fiołki lub śliwki? (fioletowy)
  • gdy zimą śnieg pada przez dzień cały, świat staje się nagle... (biały).
  • Jeśli to możliwe, wybierz się na pobliską łąkę i poszukaj kolorów lata.

 

 

WTOREK „Poziomki, truskawki, maliny…”

 

Kilka ciekawostek - odczytaj dziecku:

Lato to czas, kiedy drzewa i krzewy owocowe zaczynają owocować. Wczesnym latem w naszych ogrodach i sadach znaleźć możemy pyszne truskawki, poziomki i soczyste czereśnie. Wraz z upływem czasu zaczynają owocować inne drzewa i krzewy, takie jak: porzeczki, agrest, czy maliny. Warto wiedzieć kiedy te drzewa owocują i jak spożywać ich owoce, bowiem spożycie owoców niedojrzałych, może spowodować zatrucie i niepotrzebną wizytę lekarską.

Dzisiaj słodkie napoje są dostępne niemal wszędzie. Dawniej nie było na rynku, ani takiej dostępności, ani tylu ich rodzajów, dlatego nasze babcie i mamy, aby ugasić pragnienie, robiły kompoty. Te słodkie, owocowe napoje były przyrządzane z najprawdziwszych świeżych owoców. W zależności od dostępności owoców w danym czasie, robiono je z czereśni, truskawek, wiśni i jabłek. Te napoje nie tylko gasiły pragnienie, ale również dostarczały nam wielu witamin.

Spróbujcie w domu zrobić takie pyszne kompoty.

Zwróćcie uwagę, że nie tylko napój jest smaczny, ale również owoce – spróbujcie sami.

 

Karty pracy 4, ćw. 26 - wykonaj ćwiczenia wg instrukcji; wytnij obrazek i ułóż wg wzoru (biedronka)

 

Zabawy matematyczne – praktyka przez zabawę:

http://www.matzoo.pl/zerowka/policz-i-dodaj-w-zakresie-10_51_331

http://www.matzoo.pl/zerowka/odejmowanie-w-zakresie-10_52_5  

 

 

ŚRODA „Kolorowa tęcza”

 

Zaśpiewajcie wspólnie piosenkę „Tęcza- cza, cza, cza”

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

Jak to z tęczą było? - Kartezjusza bardzo interesowało zjawisko zwane tęczą. Dlatego postanowił, że pozna, w jaki sposób ono powstaje. To on, jako pierwszy wyjaśnił, na czym polega to zjawisko. Doszedł do wniosku, że promienie słońca (białe światło) odbijają się wewnątrz licznych kropli wody, a przenikające przez krople wody białe światło rozprasza się, wskutek czego powstaje złudzenie i ludzkie oko dostrzega wielobarwny łuk.

Zabawa badawcza „Wyczarujmy tęczę”- jeśli mamy ogródek, świeci słońce i polejemy wodę, np. z konewki wyjdzie nam tęcza, ale jak ją wyczarować, gdy jesteśmy w domu? Należy nalać do szklanki ok. ¾ wody, następnie wkładamy do niej lusterko tak, aby z jednej strony dotykało dna, a drugiej opierało się o ściankę. Trzeba obrócić szklankę tak, aby promienie słońca wpadały prosto na lusterko. Wówczas, po właściwym ustawieniu, tęcza powinna ukazać się na suficie. Jeśli nie ma słońca, jako źródła światła można użyć latarki.

Jeśli mówimy o tęczy to nie możemy zapomnieć o opowiastkach, według których na jej końcu znajduje się garniec wypełniony srebrnymi monetami. Takie można zrobić z folii aluminiowej. Zabawa polega na dodawaniu i odejmowaniu dostępnych monet oraz na ustalaniu końcowego wyniku. Garnek pełen monet mam, zaraz komuś trochę dam. Można wymieniać się nimi zadając konkretne pytania, np. „Jeśli do Twoich monet dodam dwie, to ile będziesz miał/ miała?”

Karty Pracy 4, ćw.28 - dokończ kolorowanie tęczy, odszukaj 6 różnic na obrazkach.

 

 

PIĄTEK- „ Ćwiczenia Pani Weroniki”

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne – siłowanki, przepychanki:  https://www.youtube.com/watch?v=hEAQunXvlmI

H, h – jak hamak”

Karta Pracy nr 4, ćw. 20 -Podziel słowo HAMAK na sylaby i na głoski.

Co słyszysz na początku słowa HAMAK?, Co na końcu?, Policz ilość samogłosek, przyklej nalepkę z wyrazem „hamak”. Pokoloruj ramki wokół tych przedmiotów, których nazwy zaczynają się na głoskę h. Podziel wyrazy i zamaluj właściwą liczbę kwadratów; rysuj w tunelu i samodzielnie; dokończ szlaczki.

 

Religia:

Drodzy Państwo, Kochane Dzieciaczki!
Bardzo proszę, aby Dzieci w zeszycikach pokolorowałay katechezy o Bożym Ciele i obejrzały filmik, który przesyłam.
W czwartek, w sposób szczególny będziemy dziękować Panu Jezusowi, że pozostał z nami ukryty w Najświętszym Sakramencie ( pod postacią białej Hostii- Chleba i Wina).

Moje Aniołeczki, smutno mi, że nie mogę Was zobaczyć, ale może niektórzy z Was będą mogli przyjść na procesję.  Liczę na dziewczynki, które mogą sypać Panu Jezuskowi kwiatki oraz chłopcłów, którzy chcieliby dzwonić dzwoneczkami . Proszę serdecznie Waszych Rodziców, by jeśli to możliwe przyszli z Wami do Kościoła Św. Alberta we wtorek, na godz. 17.00. Będzie krótkie spotkanie organizacyjne. Jeśli ktoś wtedy nie może a chce być na procesji będzie mi bardzo miło.

Obejrzyjcie filmik, mam nadzieję, że Wam się spodoba. https://www.youtube.com/watch?v=sBAvzHfxB_w

Pozdrawiam Państwa i dzieciaczki!
 

J. Angielski:

10.06 - narysuj i opisz po angielsku swoją własną sałatkę owocową.

12.06 - nauka piosenki o owocach https://www.youtube.com/watch?v=OESBH5SK_9c

 

Propozycje dodatkowych zabaw i ćwiczeń

dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

08.06.2020 – 12.06.2020

 

  1. Kontynuujemy ćwiczenia w czytaniu i ćwiczenia fleksyjne.
  2. Obserwujemy przyrodę, rozpoznajemy odgłosy z otoczenia – w pogodny dzień wybierzmy się na spacer, czynnie obserwujmy ludzi i elementy przyrody, zwracajmy dziecku uwagę na pogodę, na lżejsze ubrania mijanych osób, wskazujmy razem i nazywajmy kolorowe kwiaty w ogródkach, na balkonach, na łące, obserwujmy owady i ptaki, wsłuchujmy się w odgłosy i zadawajmy dziecku pytania o ich źródło. Zjedzmy lody, nazywając ich kolory i smak – pozwólmy dziecku na samodzielny wybór ?
  3. Utrwalamy nazwy i cechy pór roku, wskazujemy różnce – możemy skorzystać z obrazków pór roku (np. na stronie: pl.pinterst.com) lub z rodzinnych zdjęć wykonanych w różnym okresie roku. Wskazujemy elementy ilustracji, nazywamy je, wskazujemy różnice (np. w wyglądzie drzew, w założonych ubraniach). Przygotowujemy kolorowe etykiety z napisami: WIOSNA (w zieleni), LATO (żółty), JESIEŃ (czerwony), ZIMA (jasnoniebieski). Po „przegadaniu” obrazków/zdjęć, dopasowujemy je do etykiet.
  4. Utrwalamy nazwy kolorów, ćwiczymy sprawność manualną (potrzebna będzie plastelina lub ciastolina) – na początek proponuję piosenkę i krótkie filmiki o tęczy:
  1. Po obejrzeniu filmików i nazywaniu kolorów, obiema rączkami rolujemy dowolną kolorową masę plastyczną (w kolorach tęczy) na dłuższe wałeczki. Formujemy z nich tęczę, układając wałki w odpowiedniej kolejności.
  2. „Jestem badaczem”doświadczamy, obserwujemy, wyciągamy wnioski – wykonajmy doświadczenie opisane w ćwiczeniach dla grupy pod hasłem „Zabawa badawcza”. Ćwiczymy metodą ruchu rozwijającego, rozwijamy integrację sensoryczną – propozycje:

 

Zabawy logopedyczne:

Gra logopedyczna pt. "Sylabki cz.3"
https://wordwall.net/pl/resource/2754705

Gra logopedyczna pt. "Skojarzenia - głoski szumiące"
https://wordwall.net/pl/resource/1080206

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 5- letnich

01.06.2020 – 05.06.2020

 

Temat tygodnia: Dzień Dziecka

Cele: - odczuwanie pozytywnych emocji przez dziecko; - zapoznanie z kulturą i zwyczajami dzieci z innych krajów

Dziecko: dobiera miejsce zamieszkania do dziecka; wskazuje na kuli ziemskiej Europę, Polskę; dostrzega różnice w wyglądzie dzieci; porównuje swój wygląd z wyglądem innych osób, wskazuje różnice; stopniuje przymiotniki; ćwiczy spostrzegawczość i percepcję wzrokową; dokonuje analizy głoskowej.

 

PONIEDZIAŁEK „Dzień Dziecka”

 

Kochane Kangurki! Dzisiaj Wasze Święto! Czas na zabawę i rozpieszczanie!

Pani Gosia, pani Agnieszka i pani Halinka życzą Wam dużo zdrówka i uśmiechu!

Niech się spełniają Wasze marzenia!

 

W skrzynce mailowej Twoich Rodziców znajdziesz niespodziankę ???

Kolejna niespodzianka od Twoich pań z przedszkola: https://www.youtube.com/watch?v=b5YVBxfanXI&feature=youtu.be

Posłuchaj z Rodzicami piosenek pana Marka Grechuty: „Gdy dzieci tańczą” https://www.youtube.com/watch?v=PskaUXPMi74&list=TLPQMjUwNTIwMjB4kJgkpDIUlg&index=2

„Zostawcie nam” https://www.youtube.com/watch?v=aIJ-4P7AHlk

 

WTOREK „Dzieci z różnych stron świata”

Wysłuchaj wiersza „Dzieci świata” W. Faber

W Afryce w szkole, na lekcji, śmiała się dzieci gromadka ...

Powiedz: Jak nazywają się dzieci, które mieszkają w Afryce, w Grenlandii, w Japonii? itd.; Z czego śmiały się dzieci z Afryki, a z czego dzieci z Grenlandii?; Weź globus i spróbuj z rodzicem odszukać Europę, Polskę?; Kto tu mieszka?; Odszukaj w książkach, czasopismach lub encyklopedii: dzieci z różnych stron świata. Wskaż różnice i podobieństwa w ich wyglądzie.

Zabawa ruchowa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka”- zaproś do zabawy mamę, brata, siostrę.

Karty Pracy 4, ćw. 18 - pokoloruj ilustrację zgodnie z kodem, zaprowadź dzieci do właściwych domów.

Bańki mydlane”- przygotuj słomkę, pojemnik na wodę i mydło. Samodzielnie wykonaj roztwór i puszczaj bańki mydlane. Powodzenia!

 

ŚRODA „Co czujemy?”

Zabawa w „Emocje”- Rodzic wycina z gazet postaci wyrażające gestami i mimiką różne emocje: radość, złość, smutek, zdziwienie, przerażenie. Zadaje dziecku pytanie: Jak myślisz, w jakim nastroju są te osoby? (Rodzic uświadamia dziecku, że różne emocje odczuwamy wszyscy, niezależnie od miejsca pochodzenia).

Zabawa „Robimy minki”- rozłóż na stole ilustracje z osobami prezentującymi różne emocje. Zamknij oczy i wylosuj jeden obrazek, a teraz popatrz i powiedz, jaka to emocja, zrób taką samą minę.

Karty Pracy 4, ćw. 17 – opowiedz, co przedstawia rysunek, podziel wyraz „ festyn” na głoski, odszukaj takie same rysunki i zaznacz je; skreśl obrazki nie pasujące do siebie.

 

CZWARTEK „Wszyscy razem”

Wysłuchaj piosenki „Podajmy sobie ręce” https://www.youtube.com/watch?v=cMy4IUmZVKU

Opowiedz: O czym była piosenka?; Kto to jest przyjaciel?; Czy masz przyjaciela?

Zatańczmy” – poproś mamę, brata, siostrę do zabawy. Włącz piosenkę, gdy usłyszycie zwrotkę piosenki - spacerujecie po pokoju, przy refrenie - robicie kółko, podajecie sobie ręce i tańczycie razem.

A teraz powtórz słowa i refren piosenki, spróbuj zaśpiewać.

Zabawy matematyczne”- narysuj samodzielnie trasę do gry „Kto pierwszy opłynie świat?”. Przygotuj 2 pionki i kostkę do gry (mogą być dwie). Zaproś do gry mamę, tatę, brata… i rozpocznij grę. Wygrywa ten, kto pierwszy dopłynie do mety.

Umiem liczyć”- wytnij 10 kółek lub przygotuj inne liczmany, 1 tackę. Włóż na tackę 3 kółka, policz je. Dołóż 2 kółka, ile masz razem? Dołóż 5 kółek, policz je. Wyjmij z tacki 4 kółka, ile ci zostało kółek? A teraz wyjmij z tacki 6 kółek, ile masz teraz?

Zabawę można powtarzać kilka razy.

Karty Pracy 4, ćw. 19 - pokoloruj figury zgodnie z kodem

 

PIĄTEK „Ćwiczmy razem”

Trening z dziećmi: https://www.youtube.com/watch?v=mZLNy6ger3Y

 

Religia:

Witajcie Drodzy Państwo i Kochane Dzieciaczki. 
Pozdrawiam Was serdecznie i jeśli to możliwe, proszę o obejrzenie filmiku i wysłuchanie( a może nawet nauczenie się) piosenki o Duchu Św.
Aniołki! z pewnością pamiętacie, jak opowiadaliśmy o chrzcie Pana Jezusa w rzece Jordan. Tam ukazał się Duch Św. w postaci gołębicy, a w Wieczerniku, na Apostołów i Maryję zstąpił pod postacią ognistych języków. 
I na nas wszystkich zstąpił  Duch Św. nasz Pocieszyciel, podczas chrztu.
https://youtu.be/xqh5RBysD_I

Buziaczki!

 

J. Angielski:

03.06. - Karta pracy 2 – owoce – z załączonego pliku PDF wysłany na grupowy adres e- mail

05.06  – Karta pracy 1 i 3 – owoce – z załączonego pliku PDF wysłany na grupowy adres e - mail

 

Propozycje dodatkowych zabaw i ćwiczeń

dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

01.06.2020 – 05.06.2020

 

1. Kontynuujemy ćwiczenia w czytaniu metodą krakowską i ćwiczenia fleksyjne.

2. Słuchamy piosenki pt.: „Buziak” - bawimy się w wyklaskiwanie i wystukiwanie rytmu, śpiewamy razem, okazujemy uczucia, tańczymy https://www.youtube.com/watch?v=b-ECatfl-8U

3. „Czarodziejski worek” – ćwiczymy zmysł dotyku, nazywamy, odpowiadamy na pytania o przedmioty i czynności: Co to? Co robi?

Rodzic razem z dzieckiem przygotowuje worek lub koc i rekwizyty (przedmioty codziennego użytku, zabawki), które będą w nim ukryte, np. zmiotka, książka, gąbka, grzebień, pędzel, długopis, samochodzik, samolocik i in. Dziecko nazywa te przedmioty, następnie 3-4 z nich rodzic chowa w worku lub pod kocem. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie rzeczy po dotyku i nazwanie jej. Po wyjęciu przedmiotu rodzic zadaje dziecku pytanie o czynność (można zademonstrować), np. Co robi auto? – Jedzie. Przy przedmiotach codziennego użytku demonstrujemy dziecku czynności z ich użyciem, np. Co robi mama? – Zamiata.

4. Ćwiczymy ustalanie liczebności zbioru – przygotowujemy dowolne liczmany (patyczki, klocki, obrazki z ulubionymi zabawkami itp.) i kolorowe podkłady (tacki, wycięte koła, sznurki do tworzenia pętli i in.). Segregujemy liczmany wg określonej cechy (kolor lub kształt lub wielkość lub przeznaczenie), układamy po kilka w zbiorach, przeliczamy je, dobieramy cyfrę. Odwracamy zadanie – do cyfry dobieramy liczbę liczmanów.

5. „Mecz”współpracujemy w zabawie (w parze lub w grupie), gramy mecz piłkarski, celujemy w piłkę nogą prawą i lewą, strzelamy do celu. Ważne – odnosimy sukces! ;)

6. Ćwiczenia grafomotoryczne – realizujemy karty pracy (w skrzynce mailowej).

Zabawy logopedyczne:

Gra logopedyczna pt. Sylabki cz.2
https://wordwall.net/pl/resource/2688048

Różnicowanie głosek CZ i C

https://wordwall.net/pl/resource/2374962

 

 

Drogie Mamy!

Dziękujemy Wam za czas poświęcany dzieciom, za pokazywanie im świata,

dbanie o ich zdrowie i rozwój, uczenie tego, co dobre.

Za to, że są otwarte i akceptują inność, za uczenie ich radości życia!

Z okazji Dnia Matki życzymy Wam ciepła i miłości od Waszych dzieci,

i pomimo trudnego czasu, możliwości snucia planów i marzeń oraz realizowania ich!

Wszystkiego najlepszego! Małgorzata Fąfara, Agnieszka Ćwierz, Halina Suder

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 5- letnich

25.05.2020 – 29.05.2020

 

Temat tygodnia: „MAMA I TATA”

 

Cel główny: Wzmocnienie więzi rodzinnych i szacunku do innych osób.

 

Dziecko: nazywa członków swojej rodziny; odtwarza rytm melodii; tworzy wyrazy w rodzaju żeńskim; dopasowuje atrybuty do różnych zawodów; odpowiada na pytania; dokańcza zdanie; współpracuje; okazuje miłość i szacunek; samodzielnie rysuje.

 

PONIEDZIAŁEK „Moja rodzina, mój dom”

 

Wysłuchaj piosenki pt.: „Moja wesoła rodzinka” https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

Zabawy rytmiczne „Rodzinna orkiestra” – jeszcze raz włącz nagranie i wyklaszcz lub wystukaj rytm piosenki (możesz użyć bębenka, grzechotek, dwóch kredek lub klocków i in.). Zaproś do zabawy członków rodziny. Rodzic klaszcze lub wystukuje rytm – dziecko naśladuje. Zagrajcie równocześnie.

Karty Pracy 4, ćw. 9 – klasyfikuj według dwóch cech (rośliny, zwierzęta, pojazdy, instrumenty – małe i duże). Zadanie dodatkowe – połącz w pary kostki z taką samą liczbą oczek. Karta Pracy 4, ćw. 11 – narysuj mamę i tatę, pokoloruj obrazek, umieść pod postaciami nalepki z odpowiednimi zdaniami: To mama. To tata.

Zabawa słownikowa „Turlanka” – potrzebna będzie piłka i towarzystwo rodziców, brata, siostry… Usiądźcie na podłodze naprzeciwko siebie, osoba najstarsza wymienia dowolny zawód w rodzaju męskim, np. nauczyciel, następnie turla piłkę do drugiej osoby, która ma za zadanie utworzyć nazwę tego zawodu w rodzaju żeńskim, tj. nauczycielka. Zacznijcie od zawodów twoich rodziców. Po kilku powtórzeniach ty poprowadź zabawę!

Zabawa dydaktyczna „Magiczny worek” – Rodzic przygotowuje worek lub koc i rekwizyty, które będą w nim ukryte (w tajemnicy przed dzieckiem), np. nici, zmiotka, bandaż, drewniana łyżka, but, samochodzik, samolocik, pędzel, myszka od komputera i in. Twoim zadaniem jest rozpoznanie danego przedmiotu tylko po dotyku. Kiedy podasz jego nazwę, wyjmij go z worka lub spod koca i wspólnie zastanówcie się, kto w swojej pracy wykorzystuje tą rzecz (np. bandaż – pielęgniarka, lekarz). Może twoja mama lub twój tata potrzebuje tego przedmiotu w swojej pracy?

 

WTOREK „Moja mama wszystko umie”

 

Przytul mocno swoją mamę! Dzisiaj jest jej święto!

Jeszcze raz wysłuchaj piosenki „Moja wesoła rodzinka” i powtórz przez chwilkę zabawy rytmiczne. Postaraj się zapamiętać i zaśpiewać słowa piosenki.

Karta pracy 4, ćw. 10 – określ, co mogło zasmucić, a co ucieszyć mamę. Narysuj prezent, który by ją rozweselił. Zadanie dodatkowe – liczenie i rysowanie kwiatów po śladzie.

Zabawa słowna „Dokończ zdanie” – rodzic rozpoczyna wypowiedź: „Kocham moją mamę, bo …”, a ty dokończ zdanie. Możesz też ty rozpocząć zabawę, wówczas rodzic opowie ci o swojej mamie.

Zabawa plastyczna „Czarodziejskie różdżki” - potrzebne będą stare, niepotrzebne gazety, które zwińcie w ciasne rulony i sklejcie taśmą klejącą – powstaną „różdżki”, które możecie dodatkowo dowolnie ozdobić.

Zabawa ruchowa „Mama czarodziejka” – mama bierze swoją różdżkę i zapowiada, że jest mamą, która potrafi czarować. Dzieci poruszają się po pokoju w rytm piosenki „Moja wesoła rodzinka”, kiedy muzyka zostaje zatrzymana, a mama mówi: „Zamieniam was w żabki!”, dzieci naśladują żabie skoki i kumkanie. Po kilku „czarach” zamieńcie się rolami.

 

ŚRODA „Pomagam w domu”

 

Zabawa dydaktyczna „Skojarzenia” – powiedz, z czym kojarzy ci się słowo dom (mama, tata, pokój, ciepło i in.), poproś też o to członków swojej rodziny.

Wysłuchaj wiersza B. Formy, pt.: „Paulinka dla mamy”
Ja Paulinka się nazywam,
po obiedzie często zmywam.
Ścieram kurze i podłogę,
śmieci także wynieść mogę.
Bardzo w tym pomagam mamie,
bo ją kocham niesłychanie.
Mamo, mamo weź me serce,                                                                                                                                                                                                   bo ja kocham Cię najwięcej!
                                                                                                                                                                                                    Przyjmij piękny bukiet kwiatów
i życzenia przedszkolaków.

Odpowiedz na pytania: Jak Paulinka pomagała swojej mamie?; W jaki sposób ty pomagasz mamie?; Jak myślisz, co mogłabyś/mógłbyś zrobić, żeby twoja mama była radosna i szczęśliwa? – każdą odpowiedź doceniamy!

Zagadki rodzinne „Kalambury” – pokaż gestem mamie i pozostałym członkom rodziny, jaką pracę wykonuje w domu mama lub tata lub starszy brat lub siostra. Pozostali uczestnicy zabawy odgadują i następuje zamiana ról.

Praca plastyczna – potrzebne będą kredki i blok rysunkowy – narysuj obrazek pt.: „Pomagam w domu”, na którym pokażesz, jak wspierasz rodziców i rodzeństwo w codziennych obowiązkach.

 

CZWARTEK „Upominki dla mamy i taty”

 

Zabawa naśladowcza „Lustro” – usiądź z mamą, a później z tatą, naprzeciwko siebie. Popatrzcie sobie w oczy, uśmiechnijcie się, następnie rodzic pokazuje różne miny (różne emocje), a ty spróbuj naśladować jego mimikę. Ty także poprowadź zabawę, a rodzic będzie cię naśladować.

Karta Pracy 4, ćw. 12 – poprowadź dzieci do kwiatów, umieść nalepki z właściwymi imionami dzieci. Zadanie dodatkowe – pokoloruj figury, z których Pak zbudował mikser.

Dla mamy i taty!” - pieczenie ciastek owsianych – będziesz potrzebować pomocy osoby dorosłej!

SKŁADNIKI: 1 kg płatków owsianych, po 1 dużej paczce: rodzynek, migdałów, suszonej żurawiny, pestek dyni, pestek słonecznika, 1 szklanka cukru, 2 całe jaja, aromat migdałowy.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: Wszystkie „suche” składniki wsyp do dużej miski, dodaj całe jajka i aromat migdałowy. Wszystko dokładnie wymieszaj. Formuj w rękach małe kulki, lekko ugnieć je na płasko i ułóż na blasze wyłożonej pergaminem. Teraz dorosły włoży blachę do piekarnika nagrzanego do 180 C. Ciasteczka będą gotowe już po 5-10 minutach! Kiedy wystygną, ułóż je ładnie na talerzyku lub w koszyczku i poczęstuj nimi mamusię, tatusia i całą rodzinę!

 

PIĄTEK „Kocham moją rodzinę! Ćwiczymy razem!”

 

Rodzina” - https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg

Tata i syn – https://www.youtube.com/watch?v=87qJ77DsfDk

Mama i córka - https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

 

Język angielski:

27.05.– nauka piosenki o zabawkach https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU


29.05 – nauka nazw owoców https://www.youtube.com/watch?v=9VjqnaFSn9Y

 

Religia: Witajcie Drodzy Państwo i Kochane Aniołki!


Dzisiaj proponuję Wam, abyście pokolorowali w zeszycie kolejny obrazek. 
Jednocześnie przypominam Wam, że są teraz wyjątkowe dni. Był Dzień Matki, będzie Dzień Dziecka i później Dzień Ojca. 
Mam nadzieję, że nie zapomnieliście o swoich najukochańszych na świecie Mamusiach. One podobnie jak Tatusiowie kochają Was bardzo mocno, dlatego bądźcie dla Rodziców serdeczni i posłuszni. 
Przypominam Wam, że Pan Jezus dał nam wzór jak należy kochać. Pamiętacie piosenkę: " Gdy Pan Jezus był malutki"- może się Wam uda ją zaśpiewać.
Zróbcie coś fajnego dla Rodziców- może jakąś laurkę, dajcie MOOOCNEGO BUZIAKA, ale też pomódlcie się za Nich słowami; " Zdrowaś Maryjo" - wiem, że je pamiętacie. Myszki, pozdrawiam Was i Waszych bliskich!

A to dla Waszych Rodziców, oczywiście od  Was -
https://youtu.be/j09kDRPi3tE

 

 

 

Propozycje dodatkowych zabaw i ćwiczeń

dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

25.05.2020 – 29.05.2020

 

 

1. Kontynuujemy ćwiczenia w czytaniu metodą krakowską i ćwiczenia fleksyjne.

2. Słuchamy piosenki pt.: „Moja wesoła rodzinka”, bawimy się w wyklaskiwanie i wystukiwanie rytmu, tańczymy (https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4)

3. „Czarodziejski worek” – ćwiczymy zmysł dotyku, nazywamy, odpowiadamy na pytania o przedmioty i czynności: Co to? Co robi?

Rodzic razem z dzieckiem przygotowuje worek lub koc i rekwizyty (przedmioty codziennego użytku, zabawki), które będą w nim ukryte, np. zmiotka, książka, gąbka, grzebień, pędzel, długopis, samochodzik, samolocik i in. Dziecko nazywa te przedmioty, następnie 3-4 z nich rodzic chowa w worku lub pod kocem. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie rzeczy po dotyku i nazwanie jej. Po wyjęciu przedmiotu rodzic zadaje dziecku pytanie o czynność (można zademonstrować), np. Co robi auto? – Jedzie. Przy przedmiotach codziennego użytku demonstrujemy dziecku czynności z ich użyciem, np. Co robi mama? – Zamiata.

4. „Kwiatek dla Mamy” - ćwiczymy sprawność manualną ręki, obdarowujemy bliskich, mówimy miłe słowa – rysowanie po śladzie (karta pracy w skrzynce mailowej).

5. „Pomagam mamie i tacie” – segregujemy przedmioty, uczymy się wypełniania obowiązków i dbania o swoje otoczenie – angażujemy dziecko do domowych porządków, głośno doceniamy każdą drobną pomoc. Razem pieczemy ciasteczka – przepis i wykonanie opisane w ćwiczeniach dla grupy.

6. „Portrety” – kolorujemy/rysujemy po śladzie lub wg wzoru postać człowieka - członków rodziny (wzory w skrzynce mailowej). Powstałe portrety umieszczamy w domu na widocznym miejscu. Podpisujemy osoby na rysunkach.

7. „Mama czarodziejka” ćwiczymy rączki, bawimy się w udawanie, uczymy się naśladowania. Potrzebne będą stare gazety, które dziecko ugniecie rączkami, tworząc „różdżkę”. Bawimy się z mamą w czarowanie – zabawa opisana w ćwiczeniach dla grupy.

 

 

Zabawy logopedyczne:

Gra pt. Różnicowanie głosek DŻ i DZ. 

https://wordwall.net/pl/resource/2468723

 

Gra logopedyczna pt. Utrwalamy szereg szumiący.

https://wordwall.net/pl/resource/2532804

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 5- letnich

18.05.2020 – 22.05.2020

 

Temat tygodnia: „ZWIERZĘTA”

Cele: poznawanie różnych zwierząt; rozwijanie empatii wobec nich.

Dziecko: wymienia nazwy zwierząt, opowiada o potrzebach zwierząt i związanych z nimi obowiązkach (własne doświadczenia), ćwiczy małą motorykę, klasyfikuje obrazki wg kryteriów, tropi głoskę „z”, posługuje się liczebnikami porządkowymi, wyróżnia głoski.

 

 

PONIEDZIAŁEK „Mój przyjaciel pies i kot”

 

Wysłuchaj wiersza „Szczeniątka” E. Szelburg-Zarembiny:

Bez liku jest szczeniątek w koszyku. Jedno – podobne do matki.

Drugie – w białe łatki. Trzecie – czarne jak wronka.

Czwarte – bez ogonka. Podpalanych dwoje.

A ostatnie – to najmniejsze, ono… będzie moje.

Odpowiedz na pytania: Gdzie leżały szczeniątka?; Jak wyglądało pierwsze (drugie, trzecie, czwarte)?; Jak wyglądały dwa pieski?; Co znaczy słowo „podpalane”?; Ile było wszystkich szczeniątek?; Co robi i jak zachowuje się ktoś, kto kocha zwierzęta?

Rodzic recytuje wiersz frazami, a ty: powtórz cicho, średnio głośno, dopowiedz końcówkę wiersza, spróbuj sam.

Zabawa ruchowa „Kotki”- na hasło „Kotki na spacer”- chodź na czworakach po pokoju; na hasło „Kotki piją mleko” – naśladuj picie przez kotka mleka.

Ile łap w koszyku?”- potrzebny będzie koszyk i trzy pluszaki (np. kotki, pieski z widocznymi czterema łapami). Włóż pieska do koszyka i powiedz: „Ile łap jest w koszyku?”, włóż drugiego psa: „Ile teraz jest łap w koszyku?”, a teraz kotka: „Ile teraz jest łap w koszyku?”. Wyjmij dwa zwierzątka „Ile teraz jest łap w koszyku?”. A teraz wyjmij ostatnie zwierzątko: „A teraz ile jest łap w koszyku?”.

Karty Pracy 4, ćw.16 - Otocz pętlami te zwierzęta, które nie mają nic do jedzenia. Otocz miskę, która nie ma kości. Ozdób cyfrę 0. Połącz z liczbą 0 te pętle, w których nie ma żadnych zwierząt.

 

 

WTOREK „Tropimy głoskę z”

 

Zabawa słowna „Podaj dalej”- zaproś do zabawy starsze rodzeństwo lub inną osobę; weź piłkę. Osoba dorosła wypowiada dowolne słowo i podaje piłkę dziecku. Powiedz, jaką głoskę słyszysz na końcu tego słowa. Teraz wymyśl inny wyraz, zaczynający się na taką właśnie głoskę, następnie podaj piłkę osobie, która się z tobą bawi, itd.

Zabawy słuchowe – wyszukaj lub wymyśl przedmioty/zwierzęta/owoce/warzywa, których nazwy zaczynają się na głoskę „z”.

Praca z Kartą 4, ćw. 13 - pokoloruj tyle kwadratów, ile jest sylab w słowie „zebra”. Przyklej nalepkę z wyrazem „zebra”. Jaką głoskę słyszysz na początku tego słowa? Spróbuj przeczytać wyraz. Przyklej nalepki z napisami. Spróbuj przeczytać. Pokoloruj na czerwono ramki z wyrazami, w których słyszysz na początku głoskę z, teraz na zielono ramki z wyrazami, gdzie słyszysz głoskę z w środku. Rysuj w tunelu, a teraz samodzielnie, dokończ szlaczki.

Praca plastyczna „Mam zwierzątko” - namaluj farbami portret swojego ulubionego zwierzątka domowego – takiego, jakie masz lub chciałbyś mieć.

 

 

ŚRODA „To co pływa, gryzie, piszczy”

 

Wysłuchaj piosenki zespołu Fasolki - „Domowa piosenka”: https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk

Podczas słuchania zwrotek piosenki zaśpiewaj ją na dźwiękach „hau”, „miał”, przy refrenie piosenki klęknij z pośladkami na stopach i wybijaj rytm o kolana. A teraz podczas zwrotek piosenki spaceruj po pokoju, gdy usłyszysz melodię refrenu, zatrzymaj się i wyklaszcz rytm z jednoczesnym mówieniem tekstu.

Praca z Kartą 4, ćw. 14 – zaprowadź zwierzęta do ich domów; połącz liniami zwierzęta z ich cieniami.

Grafomotoryka, str. 49 - pokoloruj papugę, dokończ szlaczki.

Z wycinanki – obrazki do klasyfikacji – po przerywanych liniach wytnij obrazki ze zwierzętami (papugi, psy, chomiki, myszki, żółwie). Ułóż ja na stole wg podanego rytmu:

  • Papuga - żółw - papuga – żółw ...

  • Chomik - pies - myszka – kot … (Można wymyślać inne rytmy)

 

 

CZWARTEK „U weterynarza”

 

Karty Pracy nr 4, ćw. 15 - przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz: Jak nazywa się miejsce, do którego przyszły dzieci?; Jak myślisz, po co tam przyszły?; Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?; Czy do weterynarza przychodzimy tylko z chorymi zwierzętami?; Kiedy jeszcze?

A teraz wytnij obrazek wzdłuż linii i przyklej go na kartce.

Wielka Księga, str. 84 – odszukaj zwierzęta, które schowały się u weterynarza i przyklej przy nich zielone kropki.

Grafomotoryka, str. 50 - narysuj lwy po śladzie i ozdób je.

 

 

PIĄTEK „Ćwiczmy razem!”

 

Tańce dla SMYKA https://www.youtube.com/watch?v=jENEuU0SEsU

 

Religia: Kochani !

W tym tygodniu bardzo proszę, abyście Państwo puścili filmik o Janie Pawle II. 
Kochane Anołki!, każdy z Was z pewnością bardzo lubi swoje urodziny. Dla Was i Waszych Rodziców to niesamowite szczęście. NIejednokrotnie widziałam tę radość na Waszych ślicznych buźkach kiedy mówiliście: Proszę Pani a ja mam urodziny. W tym tygodniu przypadały urodziny kogoś bardzo wyjatkowego dla nas Polaków, ale też ludzi na całym świecie. To 100 lat Karola Wojtyły, Polaka, który został papieżem, a więc jest Głową Caaałego Kościoła założonego przez Pana Jezusa. Wierzę, że w wielu domach są obrazy Jana Pawła II, więc poproście Kochanych Rodziców, albo Dziadków, żeby Wam opowiedzieli o tym sławnym Człowieku. 
Ja proszę, obejrzyjcie filmik.
- Drodzy Państwo, pozdrawiam serdecznie Was i Wasze pociechy. Polecam w modlitwie Wszytkich, szczególnie Janowi Pawłowi II, który jest Patronem Rodzin
Święty Janie Pawle - módl się za nami!!!
Nadal serdecznie proszę, niech Dzieciaczki uzupełniają zeszyciki, wg własnych upodobań!

https://youtu.be/3Mpjh3o2P_A

 

Język angielski - nauka nazw zabawek https://www.youtube.com/watch?v=6Prj5sTNmWE

22.05 –  poćwicz nazwy zabawek na załączonych kartach pracy. Karty do wyboru.

 

 

Propozycje dodatkowych zabaw i ćwiczeń

dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

18.05.2020 – 22.05.2020

1. Kontynuujemy ćwiczenia w czytaniu metodą krakowską i ćwiczenia fleksyjne (np. opowiadania wyrazowo – obrazkowe ze zwierzętami).

2. Słuchamy wiersza „Szczeniątka” (w powyższych propozycjach dla grupy), zapamiętujemy jego fragmenty (np. rodzic mówi początek wersu – dziecko dokańcza). Wspólnie rysujemy/kolorujemy pieski - zgodnie z treścią wiersza, następnie przeliczamy je. Można wyciąć pomalowane pieski, do każdego dokleić taśmą kredkę ołówkową i wspólnie bawić się kukiełkami.

3. Zabawy ortofoniczne, zagadki ruchowe i słuchowe (ćwiczymy aparat mowy, udawanie, naśladownictwo, percepcję i pamięć słuchową) - naśladujemy ruchem ciała i własnym głosem odgłosy zwierząt – pupilów (kot, pies, świnka morska, myszka, kanarek i in.), dziecko odgaduje, następnie zamieniamy się rolami. W ramach gimnastyki pamięci naśladujemy naraz 2-3 odgłosy lub włączamy nagrania, następnie dziecko wymienia zwierzęta w kolejności, w jakiej je usłyszało. Może wskazać na obrazku. Warto wykonać etykiety z nazwami w/w zwierząt.

4. „U weterynarza” – można obejrzeć bajkę „Weterynarz Fred” (dostępna na youtube) i równocześnie porozmawiać z dzieckiem o zwierzętach i pracy weterynarza. Organizujemy „lecznicę dla zwierząt” (kącik z pluszakami) i podejmujemy zabawę tematyczną pod hasłem „U weterynarza”.

5. „Moje zwierzątko” -

wiczymy sprawność manualną rąk – dziecko samodzielnie wybiera kolorowankę z ulubionym zwierzątkiem (w skrzynce mailowej), następnie wykleja kontury, np. kuleczkami lub wężykami z plasteliny, kawałkami papieru kolorowego, drobnymi kawałkami materiałów lub wełną, rybkę – np. folią aluminiową, itp.

6. Ćwiczymy motorykę dużą, orientację w schemacie ciała i przestrzeni, tańczymy: https://www.youtube.com/watch?v=jENEuU0SEsU

7. Zabawy logopedyczne:

 

Gra pt. Logopedyczne pary cześć 2. https://wordwall.net/pl/resource/2075272

 

Gra dla przedszkolaków – różnicowanie głosek sz, s https://wordwall.net/pl/resource/2175303

 

Gra logopedyczna różnicowanie głosek ż/rz, z https://wordwall.net/pl/resource/2243477

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 5- letnich

11.05.2020 – 15.05.2020

 

 

Temat tygodnia: NA ŁĄCE

Cele ogólne:

  • poznanie naturalnego środowiska - łąki oraz zwierząt i owadów żyjących w nim
  • zapoznanie z etapami rozwoju żaby

Dziecko: wymienia nazwy mieszkańców łąki; układa historyjkę obrazkową; dokonuje analizy sylabowej i głoskowej;  tropi głoskę „ł”; rysuje po śladzie; liczy na konkretach; ćwiczy sprawność manualną rąk i palców; utrwala kierunki

 

PONIEDZAŁEK „Mieszkańcy i rośliny łąki ”

 

Wędrówki Skrzata Borówki odc.3 „Łąka” https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Wymień jakie zapamiętałeś zwierzęta, rośliny.

Grafomotoryka, str.48 - przyłóż lusterko do linii i podaj nazwę owadów, dorysuj drugą część każdego z owadów, pokoloruj obrazki.

Jeśli jest to możliwe, wybierz się z mamą i tatą na spacer na łąkę (lub na pobliski trawnik) i obserwuj przyrodę (owady, rośliny). Jeśli masz w domu lupę, zabierz ją ze sobą. Ciekawe jakie rozpoznasz rośliny i owady.

 

WTOREK „Na łące”

 

Wysłuchaj wiersza M. Buczkówny, pt. „Łąka”

Na łąkę trzeba iść rano kiedy jeszcze jest rosa. Cichutko przystanąć i słuchać

Jak brzęczy pszczoła jak bąk jak osa. Patrzeć jak skrzydła motyli zamykają się i otwierają

Jak mała biedronka na łódce z listka płynie. Po zielonym kołysaniu – a potem trzeba się pochylić

Nad każdym kwiatem i zapytać jak mu na imię

Rozmowa – odpowiedz: O jakim miejscu była mowa w wierszu?; Co można zobaczyć na łące?; Kto mieszka na łące?; Dlaczego należy się tam zachowywać cichutko?

Wielka Księga, str. 82-83 – opowiedz, jakie zwierzęta i rośliny widzisz na ilustracji, spróbuj przeczytać z rodzicami ich nazwy (rodzic czyta - dziecko powtarza).

Tropimy głoskę „ł”- wyszukaj w pokoju lub wymyśl przedmioty/zwierzęta/owoce/warzywa, których nazwy zaczynają się głoską „ł”.

Karty Pracy nr 4, ćw. 7 – wykonaj ćwiczenia wg instrukcji, wklej wyrazy, spróbuj przeczytać, rysuj w tunelu.

 

Praca plastyczna z Wycinanki – pokoloruj bociana, trawkę i kwiaty. Wypchnij kwiaty, ptaka i poskładaj. Przyklej wszystkie elementy na białą kartkę i ozdób ją tak, aby powstała łąka.

 

ŚRODA „Bal na łące”

 

Wysłuchaj piosenki „Bal na łącehttps://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Posłuchaj piosenki jeszcze raz i poruszaj się w rytm muzyki. Powiedz, jakie owady tańczyły na łące. Która część piosenki była wolna? Spróbuj zaśpiewać refren piosenki. Zatańcz z mamą lub rodzeństwem. Spróbuj wyklaskać rytm melodii lub wystukać.

„Majowa muzyka”- gdy rodzic pokaże kolor „zielony”, wtedy dziecko wydaje odgłos: „rech-rech”; gdy zobaczy kolor czerwony: „kle-kle”; żółty: „bzy, bzy”…

Karty Pracy nr 4, ćw.5 – pokoloruj rysunek wg wzoru, policz kwiaty i pokoloruj to pole, w którym jest więcej kwiatów.

 

CZWARTEK „Rozwój żaby”

 

Historyjka obrazkowa „Żaba”- wytnij obrazki z Karty Pracy nr 4, ćw. 8, ułóż je w odpowiedniej kolejności, naklej w odpowiednie miejsca oraz opowiedz ich treść.

„Żabka skacze”- rzuć kostką do gry, skacz jak żabka tyle razy, ile oczek było na kostce.

„Która z kolei?”- można wykorzystać 9 wyciętych kolorowych żabek lub liczmany w różnych kolorach ustawione w jednym szeregu. Zadajemy dzieciom pytania: Która żabka z kolei jest zielona?; Która z kolei jest żółta?; Jaki kolor ma druga żabka?; Która jest najmniejsza?...

Karty Pracy nr 4,  ćw. 6 – opowiedz o obrazku przedstawiającym łąkę, wskaż zwierzęta, które skaczą, latają i pływają. Wykonaj ćwiczenia wg instrukcji z żabkami.

 

PIĄTEK „Gimnastyka”

 https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

Język angielski: Nauka alfabetu https://www.superkid.pl/alfabet-angielski

                          Poćwicz alfabet poprzez piosenkę https://kiddoland.pl/mapeciaki/alfabet-dla-dzieci-po-angielsku

 

Religia:

Drodzy Rodzice i Kochane Dzieciaczki!

W tym tygodniu, proszę obejrzyjcie krótki filmik  o nabożeństwach majowych przy kapliczce.

    https://youtu.be/LCTAxz1duP8

W zeszycikach uzupełniajcie jeszcze niepokolorowane obrazki           .

Pamiętajcie, Maryja jest Matką Pana Jezusa, ale i nas wszystkich. Módlcie się do niej i śpiewajcie piosenki Maryjne


Pozdrawiam Was Perełeczki!!!

 

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-24