To takie proste!
Przedszkole Samorządowe nr 1
Strona głowna  /  Grupa II Misie
Grupa II Misie

Witamy na stronie oddziału II

 

 

 

Konsultacje z nauczycielami:

Telefoniczne:  Renata M. środa: 08:00 – 12:00

             Kinga  Ś. środa 12:00- 16:00

                        Na SMS  nauczycielki odpisują w ciągu całego dnia od pn. do pt.

Aders e- mail: misieps1@onet.pl

Kontakt z dyrektorem: ps1myslenice@wp.pl

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: BEZPIECZNE WAKACJE

22.06.2020 – 30.06.2020

 

 

PONIEDZIAŁEK

"BEZPIECZNI W PODRÓŻY" Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat zbliżających się wakacji. Obejrzyjcie ilustracje dotyczące różnych środków transportu. Polecam również obejrzenie krótkiego filmu na kanale YOUTUBE pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

Porozmawiaj z dzieckiem na temat bezpieczeństwa w trakcie podróży. O jakich zasadach należy pamiętać korzystając z różnych środków transportu.

- Zabawa ruchowa „Samochody i samoloty”. Naśladowanie wybranych pojazdów.

 

WTOREK

- Zabawa plastyczna: „Kolorowy balon”. Rodzicu, proszę wydrukuj dziecku szablon balonu z koszem. Zadaniem dziecka będzie wyklejenie kolorową plasteliną balonu i brązową plasteliną kosza.

- Ćwiczenia oddechowe „Balonik” – dmuchanie w balonik, tak, aby nie opadł na podłogę.

 

ŚRODA

Dzisiaj dzień aktywności ruchowej. Zapraszam na fitness dla dzieci. Podaję link do ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc  oraz

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

CZAWRTEK

Na kanale YOUTUBE można znaleźć piosenkę pt.: „BEZPIECZNE WAKACJE” – ZoZi. Porozmawiaj z dzieckiem na temat treści piosenki. Dziecko może wysłuchać ją kilka razy, aby miało możliwość zapamiętać refren piosenki.
- Słuchanie wiersza Agnieszki Karcz„Las” rozmowa o zasadach zachowania się w lesie.
Cisza wszędzie dookoła,
liści szelest do nas woła.
Świergot słychać już w oddali
oraz pracujących drwali.
Spacer w lesie to przygoda,
zewsząd cieszy nas przyroda
Garść borówek zebrał Michał,
koszyk grzybów niesie Krysia.

- Zabawa relaksacyjna „Na leśnej polanie”. Słuchanie dzwięków przyrody.

 

PIĄTEK

Zabawa matematyczna: „Figury geometryczne”. Utrwalanie nazw wybranych figur geometrycznych „KOŁO, KWADRAT, TRÓJKĄT, PROSTOKĄT”.

Rodzicu, przygotuj kilka sztuk w różnych kolorach wymienione figury geometryczne. Układanie pojazdów z szablonów figur geometrycznych.

 

PONIEDZIAŁEK

„BEZPIECZNI NAD WODĄ” Rodzicu, przeczytaj dziecku wiersz Doroty Gellner „Muszelki”. Następnie porozmawiajcie na temat wiersza. Jeśli macie w domu muszelki obejrzyjcie wspólne, niech dziecko opisze ich wygląd.
Muszelki są piękne! Muszelki są różne.
Spiczaste i płaskie, okrągłe, podłużne,
w kropeczki, w kreseczki tęczowe lub nie -
tu śmieje się jedna, tam śmieją się dwie!
Ta z czarnym paseczkiem, ta z kropką świetlistą,
ten, kto je zbudował, był wielkim artystą!

- Porozmawiaj z dzieckiem na temat wakacji nad wodą, w jaki sposób można spędzać czas nad wodą.

- Obejrzyjcie film o bezpieczeństwie nad wodą wpisując w Internecie link: https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

 

WTOREK

„BEZPIECZEŃSTWO W GÓRACH” Rodzicu, pokaż dziecku albumy, książki o górach. Porozmawiaj z dzieckiem jak wyglądają góry – podziel się swoimi wiadomościami podczas oglądania zdjęć.

- Obejrzyjcie film o bezpieczeństwie w górach wpisując w Internecie link: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

- Zabawa plastyczna: „Góry” malowanie gór farbami.

Karty pracy 2: str.: 29,30, 31,32.

 

J. Angielski: obejrzyj film o zwierzątkach morskich, o których będziesz się uczyć: https://www.youtube.com/watch?v=Oxw6FoUNeT4

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: Zwierzęta domowe.

15.06.2020 – 19.06.2020

 

PONIEDZIAŁEK:

Poproś kogoś dorosłego, aby przeczytał Ci wiersz Stanisława Jachowicza „Chory kotek”. Następnie zastanów się, jaki jest z niego morał. Puść z Internetu piosenkę „My jesteśmy kotki dwa” – śpiewaj i pokazuj gestem słowa piosenki. Zabawa ruchowa „chodzimy jak kotki” – skradamy się, łasimy się, drapiemy, itp. Następnie poproś dorosłego, aby przeczytał Ci bajkę pt. „Kot w butach”

 

WTOREK:

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci film pt. „Jak dbać o domowe zwierzęta”. Oglądnij go, a następnie opowiedz komuś dorosłemu, czego się dowiedziałeś. Później wspólnie zastanówcie się jak należy zachować się podczas spotkania z nieznanym zwierzątkiem. Zabawy ze śpiewem pobawcie się wspólnie, w zabawy znane rodzicom z ich dzieciństwa, np. kółko graniaste, stary niedźwiedź, mam chusteczkę, itp.

 

ŚRODA:

Poproś kogoś dorosłego, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Kundel bury”. Posłuchaj ją kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać. Później zastanów się z Rodzicami: co może robić pies i człowiek razem, jak pies pomaga człowiekowi, dlaczego mówi się „wierny jak pies”. Pobaw się w „spacer z psem” – weź psa maskotkę, idź z nim na spacer po pokoju, wydawaj mu komendy. Praca plastyczna – niech dorosły wydrukuje Ci rysunek psa (kontury), za pomocą materiałów zrób mu sierść (wycinaj małe kawałeczki i naklejaj).

 

CZWARTEK:

Zabawy matematyczne: z wyprawki matematycznej weź obrazki do układania, liczmany, układaj je przed sobą i przeliczaj, segreguj, niech dorosły pomoże Ci, powie Ci ile masz przed sobą ułożyć. 

 

PIĄTEK:

Dzisiaj gimnastyka. Zastanów się, jak można pobawić się ze swoim zwierzątkiem domowym? Następnie poćwicz z rodzicami i rodzeństwem, weźcie rower, hulajnogę , rolki i razem wybierzcie się na przejażdżkę.   

 

Karty pracy na ten tydzień:

1. Karty pracy nr 23 i 24 (Karty 2)

2. Str. 38 i 39 (Księga zawodów)

3. Karta nr 50 (Wyprawka plastyczna)

4. Wzory do przewlekania – rybka i kotek (Wyprawka matematyczna)

 

J. Angielski: nauka nazw dni tygodnia poprzez piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: Kim będę, gdy dorosnę?

08.06.2020 – 12.06.2020

 

PONIEDZIAŁEK:

Poproś kogoś dorosłego, aby przeczytał Ci wiersz Juliana Tuwima pt. „Kucharka” – znajdziesz go w Internecie, a może w swojej biblioteczce domowej. Odpowiedź na pytania: Co robiła kucharka? Jakie warzywa przygotowała? Jak zachowywały się warzywa? Następnie zastanów się: co robi kucharka, jak jest ubrana, gdzie może pracować?

Zabawa ruchowa – naśladuj czynności kucharki podczas gotowania: jak kroi, szatkuje, miesza, przyprawia, itp.

Poproś dorosłego, aby na białej kartce A4 narysował Ci kontur talerza, lub kubka, następnie wydzieraj paluszkami kawałki papieru kolorowego i naklejaj na talerz/kubek.

 

WTOREK:

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci film pt. „Zawód strażak”. Oglądnij go, a następnie opowiedz komuś dorosłemu, co robi strażak, zastanówcie się wspólnie, czy jego praca jest niebezpieczna.

Zabawa ruchowa „pożar” - poproś rodziców i rodzeństwo, aby pobawili się z Tobą. Wszyscy biegają w rytm dowolnej muzyki, na hasło „pożar”, które wypowiada jedna dorosła osoba (ustalamy wcześniej kto), wszyscy biegną w umówione wcześniej miejsce (np. pod stół, za kanapę…)

Zastanów się wspólnie z dorosłymi nad zasadami bezpieczeństwa podczas palenia ogniska, grilla, na temat zabawy zapałkami, zapalniczką oraz czy wolno dzieciom włączać samemu urządzenia do prądu. Możecie wspólnie zrobić plakat ostrzegawczy na ten temat. 

 

ŚRODA:

Poproś kogoś dorosłego, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Karetka pogotowia” – Śpiewające Brzdące. Posłuchaj ją kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać. Następnie zastanów się z Rodzicami nad zawodami: lekarz, pielęgniarka, ratownik medyczny. Co oni robią, na czym polega ich praca, jak są ubrani? Niech dorosły wyjaśni Ci jak bardzo, szczególnie w dzisiejszych czasach należy być im wdzięcznym za ich pracę i poświęcenie. Może znasz kogoś, kto wykonuje ten zawód? Podziękuj mu, możesz zrobić dla niego laurkę.

Pobaw się z rodzicami / rodzeństwem „w lekarza”

 

PIĄTEK:

Dzisiaj gimnastyka. Zastanów się, jakie znasz zawody związane ze sportem? Następnie poćwicz sam lub z rodzicami i rodzeństwem. Możesz skorzystać z linku https://liblink.pl/XQHCLiAFkc lub za pomocą dostępnych Ci w domu przyrządów: piłka, skakanka, guma, itp. gimnastykuj się, pod nadzorem dorosłego.

 

Karty pracy na ten tydzień:

1. Karty pracy nr 27 i 28 (Karty 2)

2. Str. 44, 45, 42, 43, 40, 41 (Księga zawodów)

3. Karta nr 10 (Wyprawka matematyczna)

 

J. Angielski: nauka piosenki o owocach https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: Święto dzieci.

01.06.2020 – 05.06.2020

 

PONIEDZIAŁEK:

 

Kochane Dzieci! Dzisiaj Wasze Święto! Czas na zabawę i rozpieszczanie!

Życzymy Wam dużo zdrówka i uśmiechu!

Niech się spełniają Wasze marzenia!

 

 

Dzisiaj jest Dzień Dziecka wspólnie z rodzicami i domownikami pobawcie się w to co lubicie, biorąc pod uwagę czas i możliwości innych.

Zabawa dydaktyczna, zagadki dla dzieci: www.zabawydladzieci.com.pl/zagadki

Wspólne robienie lodów – przepis na https://domowejroboty.pl/przepisy/lody

 

WTOREK:

Poszukaj w Internecie i poproś dorosłego o przeczytanie wiersz M. Brykczyńskiego „O prawach dziecka”. Odpowiedź na pytania: Kim jest dziecko? O jakich prawach dzieci jest mowa w wierszu?

Zabawa ruchowa – dzieci słuchają muzyki klasycznej i improwizują ruchem te czynności, z którymi kojarzy im się muzyka. Po wysłuchaniu określają muzykę: szybka, wesoła, itp.

Muzyką malowane – przy powtórnym słuchaniu muzyki klasycznej  dzieci kredkami na kartce rysują dowolne formy, z jakimi kojarzy im się ta muzyka – kropki, linie, fale, itp.

 

ŚRODA:

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Wszystkie dzieci nasze są”. Powiedź o czym jest ta piosenka. Słuchaj piosenki kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać. Dowolny taniec do piosenki – tańcz w rytm muzyki. Weź instrumenty perkusyjne, które masz w domu: grzechotka, tamburyn, dzwoneczki, itp., graj podczas zwrotek, refren śpiewaj.  

 

CZWARTEK:

Na dużych kartkach dorosły niech napisze cyfry (każda cyfra na osobnej kartce), następnie bawcie się wspólnie, np. skaczemy na cyfrę 2 – dziecko staje na kartce z cyfrą 2, itd., albo przynieść mi proszę tyle klocków, ile wskazuje cyfra na tej kartce – dziecko przynosi klocki, itd., albo mam tu 4 jabłka, na której kartce jest cyfra 4?, itp.

 

PIĄTEK:

Dzisiaj gimnastyka. Wspólnie z dorosłym ułóż tor przeszkód w domu lub na podwórku, wykorzystaj krzesełko, piłkę, swoje zabawki. Wykonuj tor przeszkód dokładnie.

Możesz tez skorzystać z linku: https://liblink.pl/FR3u8oX10r

 

Karty pracy na ten tydzień:

1. Karta pracy nr 25 i 26 (Karty 2)

2. Karta nr 51 z „Wyprawki plastycznej”

3. Karta nr 18 z „Wyprawki matematycznej”

4. Strona 24 i 25 „Księga zawodów”

 

J.Angielski: nauka nazw owoców https://www.youtube.com/watch?v=9VjqnaFSn9Y

 

 

Drogie Mamy!

Dziś wielką wdzięczność dzieci czują i z serca Wam dziękują!
Za dane im życie i wychowanie, za Wasze o dziecko staranie.
Za trud, za pracę, za poświęcenie, noce nieprzespane i Wasze zmęczenie.

Kochane Mamy!  W dniu Waszego święta, najpiękniejsze składamy Wam życzenia
z głębi serca płynące, czekające spełnienia.

Niechaj kłopoty znikną, sukcesów przybędzie,
niechaj zdrowie dopisze, a szczęście się przędzie. Wszystko, co piękne i wymarzone,
niech w Waszym życiu będzie spełnione.

Pani Renatka, Pani Kinga i Pani Ewa!

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: Kocham mamę.

25.05.2020 – 29.05.2020

PONIEDZIAŁEK:

Razem z rodzicami pooglądaj album ze zdjęciami. Porozmawiajcie o członkach Waszej rodziny, kto jest kim (mama, tata, ciocia, wujek, babcia, itd.).

Zabawa ruchowa – wspólnie z rodziną pobawcie się w tradycyjne zabawy ze śpiewem : „Mam chusteczkę”, „Chodzi lisek”, „Stary niedźwiedź”.

Praca plastyczna – na dużej kartce narysuj wspólnie z mamą całą Waszą rodzinę (rysuj kredkami).   

 

WTOREK:

Dzisiaj Dzień Matki. Poproś osobę dorosłą , aby przeczytała Ci wiersz pt. „Dziś dla Ciebie Mamo..." - Ścisłowski Włodzimierz. Spróbuj nauczyć się jego fragmentu, ile dasz radę.

Dziś dla Ciebie Mamo,
świeci słońce złote,
dla Ciebie na oknie
usiadł barwny motyl.

Dziś dla Ciebie Mamo,
płyną złote chmurki,
a wiatr je układa
w świąteczne laurki.

Dziś dla Ciebie Mamo,
śpiewa ptak na klonie
i dla Ciebie kwiaty
pachną też w wazonie.

Dzisiaj droga Mamo,
masz twarz uśmiechniętą
Niechaj przez rok cały
trwa to Twoje święto!

Poproś, aby ktoś dorosły pomógł Ci wyciąć serduszko, zrób laurkę dla mamy, możesz rysować, naklejać, malować.

 

ŚRODA:

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Piosenka o sprzątaniu domu”. Odpowiedź na pytanie jakie czynności wykonuje w domu Twoja mama, a jakie tata i inni członkowie rodziny. Zastanów się, jak Ty możesz pomóc mamie. Słuchaj piosenki kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać.

 

CZWARTEK:

Poproś kogoś dorosłego, aby zrobili z Tobą dzisiaj eksperymenty: http://www.kreatywniewdomu.pl/2015/09/5-eksperymentow-ktore-warto-wykonac-z.html

Miłych doświadczeń!

 

PIĄTEK:

Dzisiaj gimnastyka. Najlepiej byłoby na świeżym powietrzu, w ogrodzie, jeśli go masz. Weź piłki, które masz w domu, wspólnie wymyślajcie ćwiczenia i gimnastykujcie się.

 

Karty pracy na ten tydzień:

1. Karta pracy nr 22 (Karty 2)

2. Karta nr 49 z „Wyprawki plastycznej”

3. Karta nr 16 (Memory – zawody) z „Wyprawka matematyczna”

 

Język angielski:

– nauka nazw zabawek https://www.youtube.com/watch?v=6Prj5sTNmWE

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: ,,Lubimy książki”

18.05.2020– 22.05.2020

Poniedziałek

 

,, Moja ulubiona książka”- proszę poukładać na dywanie przed dzieckiem kilka jego ulubionych książek. Zadaniem dziecka jest wybrać jedną z książek i opowiedzieć o niej- tytuł, o czym opowiada, dlaczego ją najbardziej lubi.                                                                                                           

Zabawa ,, Liczymy książki ”- proszę kilka książek ułożyć na półce, kilka zostawić na dywanie. Zadaniem dziecka jest przeliczanie na ustalony przez rodzica sygnał ile jest książek na półce lub na dywanie. Liczebność książek można w trakcie zabawy zmieniać. Poczytajcie wspólnie wybraną bajkę.Karta pracy nr 2, str. 19 . Kolorowanie wg kodu.

 

 

Wtorek   

 

„Jak powstaje książka” – oglądnij filmik na YouTube. Następnie otwórz „Księga zawodów” str.34-35 i wykonaj ćwiczenia.  Zabawa ruchowa – naśladuj razem z dzieckiem różnych bohaterów bajek, np. Czerwonego kapturka idącego lasem do babci, Kopciuszka uciekającego z balu, rycerza, który zabija smoka, itp.  Wspólnie zróbcie książkę: zepnijcie kartki rysunkowe ze sobą, wymyślcie i napiszcie tytuł, dziecko rysuje obrazki, rodzic pisze tekst.    

 

 

Środa

 

Proszę przygotować dzieciom różnego rodzaju książki : dla dzieci, encyklopedię, słownik, album, podręczniki starszego rodzeństwa. Zadaniem dziecka jest pooglądanie wyglądu książek, a następnie proszę zadać dzieciom pytania: dla kogo przeznaczone są te książki?, jak wyglądają? Czym one się różnią? Dlaczego należy czytać książki?

Wysłuchaj na YouTube piosenkę pt. „Książki, kto książki czyta”. Porozmawiaj z dzieckiem czego dowiedziało się z piosenki. Wysłuchaj jeszcze kilka razy i spróbuj zaśpiewać. Możesz zatańczyć dowolny taniec do piosenki. 

Otwórz „Księga zawodów” str. 36-37 i wykonaj ćwiczenia. Zastanów się na czym polega praca bibliotekarki. Jeśli masz ochotę możesz udać się do Miejskiej Biblioteki Publicznej (jest już otwarta) i wypożyczyć książkę.

 

Czwartek

 

Przeczytaj dziecku wiersz Marty Próchniewicz „Warto czytać” – szukaj tekstu w Internecie. Spróbujecie razem odpowiedzieć na pytanie dlaczego warto czytać.

,, Moja zakładka do książki”- poproś osobę dorosłą o pomoc w zrobieniu własnej zakładki do książki. Do zrobienia takiej zakładki będziecie potrzebować: kolorowe kartki z bloku technicznego, klej, przybory plastyczne kredki, pisaki. (na stronie intermetowej https://kreatywnediy.pl/zakladki-do-ksiazek/   znajdziecie propozycje zakładek). Możesz też wykonać zakładkę z „Wyprawki plastycznej” karta 47.

 

 

Piątek

 

Gimnastyka - ćwicz razem z rodzicami. Zrób dowolny tor przeszkód i wykonuj go z dzieckiem. Możesz też skorzystać z innego rodzaju ćwiczeń:

https://liblink.pl/bnthxPHdtA

 

Język angielski:

– nauka nazw dzikich zwierząt przez piosenkę pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A

 

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: ,,Wiosenna łąka”

11.05.2020– 15.05.2020

 

 

Poniedziałek 

 

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube włączyła Ci- Wędrówki Skrzata Borówki-odc. 3 – Łąka

Pytania kierowane do dzieci : Jakie zwierzęta mieszkają na łące? Jak się nazywają? Co, oprócz zwierząt, zobaczymy na łące? Jakie owady latają nad łąką?

Zabawa ruchowa Wiosenna łąka
Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Zadaniem dziecka jest reagować w odpowiedni sposób: gdy rodzic powie konik polny- dziecko skacze, pszczoła lub motyl- fruwa, biedronka-chodzi na czworakach.

Karta pracy nr 2, str. 20

 

Wtorek

 

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube włączyła Ci piosenkę:Śpiewające Brzdące - Żabie kroki - Piosenki dla dzieci

Rozmowa na temat bajki:O czym była piosenka? Z kim tańczyła żabka? Gdzie żaba wskoczyła?

Zabawa przy piosence: tańcz  w dowolny sposób przy piosence.

Ćwiczenia artykulacyjne koncert na łące: dzieci powtarzają odgłosy owadów.

Rozpoczyna się koncert na łące. Pierwsze odzywają się pszczoły: bzz, bzz ,bzz. Potem koniki polne: cyk, cyk, cyk. Na końcu ważki: żżż, żżż, żżż.

Karta pracy nr 2, str. 21  – dorysuj kropki biedronką.

 

Środa

 

Zabawy matematyczne: z wyprawki matematycznej (karta pracy nr 15) wypchnij obrazki. Podziel obrazki w tych samych kolorach na grupy: małe i duże. Policz ile jest małych w kolorze- czerwonym, niebieskim, pomarańczowym, zielonym. Policz ile jest dużych w kolorze –niebieskim, zielonym. Sprawdź czy każdy kwiat ma parę.

Zabawa orientacyjno-porządkowa gąsienica, kokon,motyl.

Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło: Gąsienica-pełzają po podłodze, Kokon - leżą nieruchomo na podłodze, Motyle- naśladują fruwanie.

 

Czwartek 

 

Praca plastyczna – W wyprawce plastycznej (karta pracy nr 48) jest motylek podzielony na części. Zadaniem dziecka jest wypchnięcie elementów, a następnie złożyć je i skleić według wzoru. 

Zabawa słowna: dopowiadanie brakujących słów w znanych dzieciom tekstach : ….leć do nieba, przynieś nam kawałek ….. , ….pokaż rogi, dam ci sera na ….. , Trawa jest koloru …. .

 

Piątek

 

Ćwiczenia ruchowe:

Zabawa z elementami chodu i biegu: dziecko maszeruje na palcach, a następnie cichutko i lekko biega w różnym kierunku.

Zabawa wzmacniająca mięśnie ramion Skrzydełka: dziecko naśladuje ruch skrzydeł motyla-unoszą ręce wysoko w górę, poruszając nimi: raz wolno, raz szybko.

Zabawa z elementem równowagi: dziecko przechodzi po rozłożonej  na podłodze taśmie lub sznurku- ścieżce. Starając się zachować równowagę, aby nie podeptać- kwiatów na łące.

Zabawa z elementem czworakowaniaMrówki: dziecko chodzi po pokoju na czworakach.

 

Język angielski: Słuchanie piosenki Old McDonal had a farm – piosenka o zwierzętach domowych https://kiddoland.pl/mapeciaki/piosenka-dla-dzieci-pan-macdonald-farme-mial

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: Polska – moja Ojczyzna

04.05.2020 – 08.04.2020

 

PONIEDZIAŁEK:

 

Poproś kogoś dorosłego, aby na YouTube znalazł Ci film: IPNtv Kraków - Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały. Oglądnijcie go, a następnie porozmawiajcie o polskich symbolach narodowych. Wspólnie odśpiewajcie hymn, pamiętaj o właściwej postawie podczas śpiewania.

Otwórz kartę pracy nr 18 (Karty 2): obrysuj flagę i pokoloruj ją.

 

WTOREK:

 

Poproś osobę dorosłą, aby w wyszukiwarce w Internecie wpisał Ci hasło: polskie stroje ludowe. Wciśnij grafikę i obejrzyj stroje z różnych regionów Polski. Opowiedz, jakie mają kolory, elementy, który podoba Ci się najbardziej?

Weź kartę pracy nr 46 (Wyprawka plastyczne) – dokończ kolorowanie stroju łowickiego.

Wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem spróbuj zatańczyć „Zasiali górale”. To taniec z regionu śląskiego. Twoi rodzice i rodzeństwo na pewno go znają. Melodie puść z Internetu.

 

ŚRODA:

 

Poproś kogoś dorosłego, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Jesteśmy Polką i Polakiem”. Wysłuchaj ją. Powiedz, czy jest wesoła, czy smutna, czy grana jest w tempie wolnym czy szybkim, ile ma zwrotek? Słuchaj ją kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać refren. Razem z osobą dorosłą weźcie mapę Polski, poszukajcie miejsc, o których jest mowa w piosence.

A teraz ułożymy akompaniament do piosenki. Jeśli masz w domu instrumenty perkusyjne przynieś je: grzechotka, tamburyn, dzwonki. Jeśli nie masz, poproś rodziców, aby do plastikowej butelki wsypali Ci kaszę lub ryż (będzie to Twoja grzechotka). Następnie graj w rytm piosenki do zwrotek, a refren śpiewaj.  

 

CZWARTEK:

 

Razem z dorosłym, z podziałem na role recytuj „Katechizm polskiego dziecka” W. Bełzy : Kto Ty jesteś? Polak mały., itd.

Wspólnie z dorosłym zastanów się, czym jest dla Ciebie Ojczyzna, co to znaczy być patriotą? To bardzo trudne pojęcia. Znajdźcie w Internecie, jakie są polskie firmy, co produkują? Dorosły wyjaśni Ci, dlaczego warto kupować polskie produkty i komu wtedy pomagamy.

Poproś dorosłego, aby wydrukował Ci kontury mapy Polski. Następnie kredkami narysuj w środku, czym według Ciebie jest Ojczyzna.

 

PIĄTEK:

 

Dzisiaj gimnastyka. Poćwicz, z mamą lub innym dorosłym w domu. Bawcie się dobrze.   https://liblink.pl/kIm7f0HKhj

 

Zadania dodatkowe:

  • Poznajemy zawody str. 32 i 33
  • Poznajemy zawody str. 26 i 27
  • Karta nr 19 z „Wyprawki matematycznej”

Warto odwiedzić strony internetowe:

  • www.eduzabawy.com
  • www.dzieciakiwdomu.pl
  • www.zyraffa.pl

 

Język angielski:

Utrwalanie nazw zwierząt domowych - gra pamięciowa - link https://www.eslgamesplus.com/farm-domestic-animals-vocabulary-esl-memory-game/

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: Mali ekolodzy

27.04.2020– 30.04.2020

 

 

 

PONIEDZIAŁEK:

 

Proszę przeczytać dziecku wiersz pt. „Sznurek Jurka” L. Szołdry                                                                                                                                           

Tuż za szkołą, bardzo blisko, kiedyś tam wyrzucił Jurek poplątany stary sznurek
A nazajutrz obok sznurka od banana spadła skórka wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola wyrzucili bez wahania swoje torby po śniadaniach, stos papierków po cukierkach wysypała tam Walerka. Na papierki spadła ścierka, jakaś pusta bombonierka, I od lodów sto patyków pustych kubków moc z plastiku.
Ot tak, od sznurka Jurka, wnet urosła śmieci górka, A z tej górki wielka góra, której szczyt utonął w chmurach. Nie ma miejsca na boisko lecz śmietnisko mamy blisko.

Pytania kierowane do dzieci : W jaki sposób boisko zamieniło się śmietnik?

Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów? Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka? Czy znasz miejsca przeznaczone na odpady?

Zabawa dydaktyczna „Sprzątamy dom”. Poproś kogoś dorosłego o rozłożenie na dywanie papierów, pudełek ,szklanych butelek, słoików, gazety, plastikowe torebki itp. Oraz pojemniki lub kartki  z napisami: makulatura, plastik ,szkło. Dzieci oglądają porozrzucane śmieci, omawiają, z czego są zrobione. Rodzic  pokazuje dzieciom pojemniki lub kartki w kolorze żółtym, niebieskim, zielonym (żółty-plastik, szkło- zielony, makulatura-niebieski) na odpady i wspólnie z dziećmi ustala, co powinno znaleźć się w każdym pojemniku.

 

WTOREK:

 

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci - Bajkę edukacyjno - proekologiczną.

Rozmowa na temat bajki: O czym jest bajka? Jak segregują dzieci śmieci? W jakich kolorach są pojemniki do segregowania śmieci? Co można wrzucać do pojemnika koloru np żółtego .... ?

Lub wysłychaj bajki  w formie Audiobooku o tematyce ekologicznej pt. „Owca Ola Bohaterką Pola” przygotowany przez Zespół Teatru Kultureska

Link do audiobooka: https://youtu.be/o7ITdA3PZOw. Porozmawiaj z rodzicem o jej treści.                    

Zabawa bieżna: w pokoju rozżuć kilka zabawek, biegaj między nimi na sygnał rodzica zwieraj zabawki do pojemnika.

Karta pracy nr 2, str. 17  – Pomóż Tuptusiowi zebrać szklane butelki.

 

ŚRODA:

 

Zabawy matematyczne: Kropki biedronki

Poproś rodzica, aby narysował ci kilka biedronek z różną liczbą narysowanych kropek. Rodzic mówi fragment piosenki pt. ,,Piękna każda biedroneczka”.        Biedroneczki są w kropeczki. O tym każdy wie, ile kropek ma biedronka, da policzyć się….

Rodzic pokazuje sylwetkę biedronki z różną liczbą kropek. Dzieci przeliczają kropki i kładą przed sobą tyle samo czarnych kółeczek (mogą to być patyczki).                                                                                  

Zabawy ruchowe: maszeruj   na palcach, na piętach. Wymachuj rękami w górę, w dół. Wykonaj kilka skłonów, następnie biegnij wolno, poruszając ramionami. Zrób kilka pajacyków, turlaj się po dywanie.                                                                      

 

CZWARTEK:

 

Praca plastyczna – poproś kogoś dorosłego o wyciśnięcie na kartkę farby w kolorze niebieskim i żółtym. Zadaniem dziecka jest mieszanie palcem wyciśniętych farb. Nazwij kolor otrzymany a  następnie po wyschnięciu spróbuj coś dorysować  na kolorze, który ci wyszedł np. oczy, ręce, nogi, możesz dorysować kolorowe kwiaty. Bardzo jesteśmy ciekawe co wam wyjdzie. Zdjęcie waszych prac rodzice mogą nam przesłać na naszego grupowego e-maila, było by nam bardzo miło zobaczyć wasze zabawy w domu.

 

Ćwiczenie dodatkowe:

Karty pracy nr 45 (wyprawka plastyczna) pomaluj obrazek  wodą.          

                                                                                                               

Język angielski: nauka nazw zwierząt za pomocą https://www.youtube.com/watch?v=EzPAhX1vExQ

 

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: U rolnika

20.04.2020 – 24.04.2020

 

PONIEDZIAŁEK:

 

Poproś kogoś dorosłego, aby opowiedział Ci o pracy rolnika. Co robi rolnik, czy jego praca jest trudna, jakich narzędzi potrzebuje do pracy. Pomoże Ci w tym karta pracy nr 15 (Karty 2). Możecie  poszukać w Internecie obrazków „praca rolnika”

Weź książeczkę „Poznajemy zawody”, otwórz na stronie 30 (dorosły Ci pomoże), powiedź,  co widzisz na obrazku. Nalep na obrazku brakujące elementy.

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci piosenkę pt. „Olek i traktorek” -Śpiewające Brzdące. Słuchaj ją kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać.

 

WTOREK:

 

Poproś osobę dorosłą, aby na YouTube znalazł Ci film pt. „Od ziarenka do bochenka”. Oglądnij go, a dowiesz się jak powstaje chleb. Porozmawiaj o tym z dorosłym. Następnie z książeczki „Poznajemy zawody” zrób ćwiczenia ze str.46 (dorosły Ci pomoże). Przeliczaj bułeczki na obrazku.

Zabawa ruchowa: Poproś rodziców i rodzeństwo, aby pobawili się z Tobą w zabawę „Mało nas, do pieczenia chleba”. Na pewno ją znają.

 

ŚRODA:

 

Poproś kogoś dorosłego, aby zrobili z Tobą dzisiaj eksperymenty z wodą. Woda jest bardzo potrzebna w pracy rolnika. Razem z dorosłym zastanów się dlaczego. Otwórzcie w Internecie stronę: www.mamawdomu.pl , tam w wyszukiwarce wpiszcie eksperymenty z wodą. Tylko nie zachlapcie całego domu!!!

 

CZWARTEK:

 

Poproś osobę dorosłą, aby w Internecie pokazał Ci historyjkę obrazkową pt. „Od buraka do lizaka”. Razem z dorosłym przeanalizuj ją. Następnie poproś dorosłego o cukier. Określ jego cechy: kolor, smak, konsystencje, sprawdź jak szybko rozpuszcza się w wodzie ciepłej, a jak szybko w zimnej.

Zabawa dydaktyczna „W jakim kształcie może być lizak”. Z pomocą osoby dorosłej nazywaj figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt. Niech dorosły narysuje Ci ich kształt. Wytnij je.

Praca plastyczna „Lizak”. Poproś osobę dorosłą, aby na kartce A4 narysował Ci lizaka. Pomaluj go farbami, według własnego pomysłu.

 

PIĄTEK:

 

Dzisiaj gimnastyka. Najlepiej byłoby na świeżym powietrzu, w ogrodzie, jeśli go masz. Naśladuj pracę rolnika. Weź apaszkę lub chustkę, wspólnie wymyślajcie ćwiczenia i gimnastykujcie się.

 

Język angielski:

Utrwalenie nazw członków rodziny,  uzupełnienie i pokolorowanie drzewa genealogicznego.

Karta pracy  Family tree - drzewo genealogiczne, będzie przesłana.

 

Zadania dodatkowe:

1. Karta pracy nr 16 (Karty 2)

2. Karta nr 34 z „Wyprawki plastycznej”

3. Karta nr 35 i 36 z „Wyprawki plastycznej”

 

Warto odwiedzić strony internetowe:

  1. www.gitd.gov.pl
  2. www.bajkowisko.pl
  3. www.specjalni.pl

 

 

 

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci 4- letnich

Temat tygodnia: ,,Zwierzęta na wsi”

14.04.2020– 17.04.2020

 

 

WTOREK

Proszę wyszukać w książeczkach lub czasopismach dziecięcych ilustracji przedstawiających zwierzęta mieszkające na wsi.
Pytania kierowane do dzieci : Jak się nazywają te zwierzęta?  Gdzie mieszkają? Co nam dają? Jakie odgłosy wydają ?. Zabawy  ruchowo- naśladowcza: Jestem… dzieci naśladują ruch i głos zwierzęcia, który przedstawi mu rodzic.

Zabawa z elementami artykulacyjnymi - Krowa na łące. Dzieci chodzą na czworakach - na sygnał rodzica dzieci- krówki- kładą się bokiem i naśladują żucie trawy.

 

ŚRODA

Poproś osobę dorosłą, aby na You Tube znalazł Ci piosenkę pt. ,,Dziadek Lulka  farmę miał”. Wysłuchaj ją kilkakrotnie, a następnie spróbuj zaśpiewać.

Zabawa bieżna  Konik. Rodzic wyznacza teren zabawy oraz teren stajni dla koników. Na polecenie koniki wybiegają  ze stajni, biegną kłusem- szybko na palcach, idą stępa- powoli, z wysokim unoszeniem kolan, galopem - z odbijaniem się kolejno jednej nogi i drugiej. Na sygnał wraca do stajni.

Karta pracy nr 41 (wyprawka plastyczne) – wypchnij  sylwetkę konia. Doklej mu ogon i grzywę z kawałków wełny (lub innych materiałów dostępnych w domu; bibuła, wstążka, kolorowy papier itp. ).

 

CZWARTEK

Zabawy matematyczne: Kapuściana głowa- poproś kogoś dorosłego ,aby przeczytał Ci wiersz   pt. „Koziołeczek”                                                                                                                                                                                                   

Koziołeczek z wielkim koszem w piątek rano na targ poszedł. Stoi stragan za straganem, na nich głowy kapuściane. Koziołeczek za złotówkę kupił dużą, piękną główkę. Kiedy wracał przez plac pusty zjadł listeczek z tej kapusty. Miną domek, płotek długi, schrupał przy nim listek drugi. Trzeci, czwarty zjadł z ochotą, kiedy kładką szedł przez potok. A przed domem  na placyku został tylko głąb w koszyku. Kozia mama nóżką  skrobie: -Jak ja z głąba obiad zrobię?

Rozmowa na temat wiersza: Gdzie poszedł koziołek? Czyim dzieckiem jest koziołek? Co kupił? Ile listków kapusty zjadł koziołek? Czy z tej reszty (głąba) mama zrobiła obiad?

Proszę przygotować dziecku obrazki z różną liczebnością elementów (mogą być to narysowane kółka lub kreski na białej kartce). Dzieci liczą  je, określają ich liczbę i pokazują odpowiednią  liczbę palców.

Karta pracy nr 42 (wyprawka plastyczna) rysuj w tunelu.

 

PIĄTEK

Praca plastyczna - Spróbujcie z plasteliny ulepić wybrane zwierzątko, które mieszka na wsi (jeśli ktoś nie ma w domu plasteliny można zrobić z masy solnej, przepis znajdziecie w Internecie).

Karty pracy nr 43 oraz 44 (wyprawka plastyczna) zagroda dla zwierząt.

 

 

Język angielski:

Utrwalenie nazw członków rodziny poprzez piosenkę „Finger Fam


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-22